donderdag, september 04, 2014

Lekkere echte groenten voor weinig

Wanneer ik langs de A12 rijd, kom ik ook graag bij Zevenhuizen bij Van der Spek.

Als ik even tijd heb, dan parkeer ik daar graag en ga naar binnen. De laatste keer was ik met de auto, omdat ik veel spullen te vervoeren had. Met de auto is het wel een stukje om en moet je bij afslag Moordrecht er af.

Toen ik naar de ingang van de winkel liep, rook ik een heerlijke geur. Hmmm, wat was dat?
Nog eens even goed om me heen gekeken, bleek dat het een kist met moesappelen was, 2,95 euro!
Appels die geuren. Dat doen die appels uit de supermarkt niet.

De appels waren niet muf, niet melig. Ze waren ook niet zo mooi als in de supermarkt. Maar ik hou helemaal niet van die harde, te mooie appels.
Deze appels at ik en dat is ook bijzonder voor mij. De rest van de appels zijn verwerkt tot appelmoes met een beetje kaneel van de toko en ja, ietsie pietsie suiker. Die suiker had eigenlijk niet gehoeven, beetje spijt van. Het geheel in zakjes  met een Action etiketje van 600 en 400 gram in de vrieskist.
Appels waarvan ik het steeltje afhaalde in vieren sneed en in de grofste zeef van de hand gedraaide groentenzeef.  Jammie.

Nog eens even verder pakte ik een kilo verse spinazie, zo uit de kist. Dat is ook een echte koop die regelmatig terugkeert. Het lijkt wel of die spinazie ook verser is dan elders, of die langzamer gegroeid is.

Kortom als je daar in de buurt bent, ga er langs, en nee het is geen vrienden/familie van mij en aandelen heb ik er ook al niet in.

7 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de tip! Ik heb van de week Hete Bliksem gemaakt met zoete appels! Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Vlijtid Liesje, Haha, lol. De randstad is ver van de jouw plek. In de Achterhoek zijn veel meer fruitbomen dan in de Randstad. Met jullie grote tuin vermoed ik dat er nog wel wat appeltjes zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig! En niet te vergeten, groente en fruit in de supermarkt is vaak voorverpakt, dus het scheelt ook afval!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, daar kom ik ook regelmatig. Sinds de verbouwing van de A12 is het wel lastiger om er te komen, helaas. Maar een fijne zaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Ari-Atari, Ja het is fors verbouwd verderop zitten nog wat verkooppunten, maar die zijn heel klein.
    Gisteren zag ik dat die overheerlijke moesappelen waren uitverkocht.
    Nog wel andere soorten, maar die roken lang zo lekker niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig net twee boodschappenkratjes met moesappels uit de eigen tuin gehaald plus nog een krat handappels. Het was even wat werk (o.a. balanceren op het dak van de uitbouw), maar ik zit voorlopig goed, qua appels ;-)

    BeantwoordenVerwijderen