dinsdag, september 23, 2014

Pompoen

Voor mijn zus maakte ik een pompen van  >20 kilo schoon en kookte hem alvast. Ik wil bij haar langs en het liefst op de scooter.

Die pompoen is te groot om te vervoeren op de scooter. Beloofd is beloofd, dus ik maakte hem schoon en dacht hem zo veel kleiner mee te kunnen nemen, zodat ik alsnog een toeristische route kon rijden naar Gouda.
Nou, dat viel een beetje tegen. Kijk maar. Gelukkig had ik onlangs een plastic bak aangeschaft om na het muizenprobleem de meel muisproef in op te bergen.



Drie en een halve tien-liter pannen vulde ik met pompoen.
Uren sneed ik en maakte ik schoon.

De pompoen die ik meeneem is gewoon gekookt. De basis zeg maar.
Je kunt er van alles van maken.
Soep, ovengerecht, pompoenmarmelade, puree met kruiden.


Scooteren zit er niet in. Nee, ik ga wel met de auto, heb ik dat ding ook niet voor niets.

Ik geef haar in een enveloppe gewassen en gedroogde pompoenpitten. Ze heeft een grote tuin, daar mag ze volgend jaar gewoon zelf telen. Ze begon al met een vierkante bak. Kan er ook nog een pompoen naast. Tenminste, zij als babyboomers, hebben een camper, boot, kano's en zijn vaak weg, als er niet op kleinkinderen gepast moet worden omdat de KDV en BSO zo duur zijn.
Haar kinderen zijn uit economisch oogpunt dichtbij haar gaan wonen.
Stijging van de kinderopvang, houdt de families bij elkaar.

2 opmerkingen:

  1. Wow, daar zul je inderdaad wel even mee bezig zijn geweest! Ik sla de pompoenen dit jaar denk ik over. Volgend jaar misschien eens. Hoewel ik er maar één keer wat van op heb en dat zo smerig was, dat ik er niet echt om sta te springen. Zal aan het recept gelegen hebben, maar toch.

    BeantwoordenVerwijderen