woensdag, september 17, 2014

Product review app Co-Rider

Vandaag scooterde ik naar de 50-plus beurs in Utrecht. Op de heenweg tot 14 km voor Utrecht met de app Co-Rider. Helaas niet langer omdat de accu vrij leeg begon te raken. In totaal 2,5 uur liet ik hem aan staan. Het internet verbuik was 400 mb.

De smart phone moest in mijn jaszak blijven zitten. Ik moest afgaan op het stemgeluid van de app Co-rider . Geen probleem zou je zeggen.... Helaas het geluid van de scooter is vaak harder dan de app. Maar naar verloop van tijd hoorde ik wat trillen en geluid, dus de scooter aan de kant en dan op repeat drukken en soms ook op de kaart van de app.

De tocht van 70 km duurde daardoor lang. De accu van de gloednieuwe IPhone raakte zo leeg dat ik veertien kilometer voor Utrecht besloot te stoppen met de app.
Ik zat in de buurt van De Meern. De fietsbordjes waren op belangrijke punten verdwenen. Er was een wegopbreking. Kortom gedoe.
Ik verbuikte 400 MB op een tijd van 2,5 uur en een acuu die bijna leeg is. Ik kon nog drie keer bellen en een paar keer de e-mail checken. Twee belangrijke e-mails over ziekenhuisopname familie en een Britse gast .

Maar eindelijk was ik dan toch wonder bij de Jaarbeurs in Utrecht!

De route die Co-Rider voor je uitzet is prima. Een leuke gevarieerde route waar je toch bij opschiet.
In de Rotterdamse regio heb ik zelfs een handige route gevonden waar ik voorheen nog niet eens aan gedacht had. Een route langs het drukke centrum, met weinig stoplichten en weinig bochten die toch handig was. Net op de momenten dat ik dacht: ' Nee toch, je gaat me niet langs dat gedeelte leiden waar zoveel stoplichten zijn en je een paar keer de weg moet oversteken' , bleek er toch een
alternatieve route te zijn.  Niet een alternatieve route met nog meer auto's en gedoe, nee, meer groen.

Op de terugweg besloot ik op de kaart en de bordjes langs de Lek terug te rijden. Bij Schoonhoven hoorde ik dat de Lekdijk even verderop was afgesloten omdat de dijk opgehoogd werd. Toen begon het afzien, scooteren langs een drukke N-weg is niet mijn hobby.

4 opmerkingen:

  1. Misschien een stomme vraag, maar waarom heb je niet de trein gepakt naar de Jaarbeurs? Lijkt me een stuk praktischer en sneller.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Zakelijk bezuiniger. Het is de reis zelf die leuk is. Fietsen geeft een vrij gevoel. Dat is met scooteren ook zo. Het liefst dorpor leuke gebieden en dan op de eindbestemming voor de deur parkeren. Scooteren kunnje vergelijken met motor rijden. Is precies hetzelfde.
    In dit geval was het de rit die feestvreugde gaf.

    De beurs zelf geeft veel info over vakantiebestemmingen, het is fijner dan de vakantiebeurs. Ik keek naar campers. Er stonden er vele.
    Ook camperen is een beleving in vrijheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ok, duidelijk :)

    Kreeg alleen n.a.v. je blog niet het idee dat je nou zo'n leuke reis had gehad. Dus vandaar de vraag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Zakelijk bezuiniger, het was vooral de spanning van de app en hoe lang ik eigenlijk nog op de beurs kon zijn.
    Lange dag. De irritante weg vanaf Schoonhoven. Moet er nog iets op verzinnen.

    BeantwoordenVerwijderen