maandag, september 29, 2014

Smart bellen

Sinds kort bel ik smart, oftewel, ik kocht een smartphone.  Voordat ik deze kocht, heb ik vergeleken of ik de telefoon zou huren of kopen. Na kort rekenwerk, eigenlijk wist ik de uitslag al vooraf, werd het natuurlijk kopen van een Iphone, omdat het ook goed matcht met de in 2011 op de zwarte markt van Beverwijk gekochte Ipad.

Ik kocht hem, want na snel rekenwerk, blijkt dat huren via het abonnement veel duurder is. Kopen is ook een rib uit het lijf, maar het scheelt op den duur te veel geld. Bovendien moet spaargeld ook uitgegeven worden.

De eerste vereiste was dat de grotere telefoon ook in mijn broekzak zou passen. Dat deed hij. Met enig gedoe past hij ook in de 'bh' wanneer ik een rok of jurk draag zonder zakken.
Gebeld worden en de telefoon snel opnemen is voor mij belangrijk.  Ik zal blij zijn, wanneer vrouwenkleding worden voorzien van zakken voor mobiele telefoons.

Nadeel van de smart phone is het vaker opladen en dat je de klok niet ziet, wanneer je dat wilt.

De Iphone kocht ik in de Istore, omdat de Istore zoveel tijd en service biedt. Wist je dat ze op zaterdagmorgen een gratis cursus geven aan I gebruikers.  Voor ieder device een cursus, gratis.
Als je een vraag hebt over je apparaat, kun je daar ook zomaar binnen lopen.

Het is makkelijk dat de Istore alle apps voor me over zette op de nieuwe Iphone.
Hierna ging ik naar de Telfort winkel in de Rotterdamse koopgoot en daar de bijbehorende simcard die er op werd over gezet. Ik startte met een upgrade van mijn abonnement naar 500 mb  en misschien later naar 1 gb per maand.
De volgende dag scooterde ik op de app Co-Rider naar Utrecht.  Leuke route en het was mooi weer
vorige week woensdag.

Maar goed dat ik een kaart mee had, want de accu van de Iphone was al zo goed als leeg na een paar uur en de 500 mb op

Prettig voordeel is dat je je boodschappenlijstje makkelijk in de smartphone kan zetten. Kom ik nooit meer in de winkel met een papieren lijstje dat toch ergens is blijven liggen.

2 opmerkingen:

  1. En? Hoe bevalt hij? Ik snap nooit wat zo'n dure smartphone nou precies meer kan dan eentje van 100 euro. Wat is zeg maar de meerwaarde?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Vlijtig Liesje,
    Het kan meer dan die van 100 euro. Die kleine die ik kocht kon mijn e-mail niet ophalen. De e-mail had ik flink uitgedund.
    De kleine kon geen foto's verzenden
    Er is een houder voor gos op scooters en die is alleen voor de betere smart ohones.
    Ander belangrijk ount, de synchronisatie tussen mijn Ipad en de Iphone. Alle apps die ik op de Ipad heb worden automatisch op de Iphone overgenomen. Up- en downloaden van en naar de PC gaat ook hetzelfde. Daar hoef ik dan niet opnieuw op te studeren.

    BeantwoordenVerwijderen