vrijdag, september 26, 2014

Vanaf Hoek van Holland naar Engeland varen en weer terug

Op dit moment ben ik ingescheept in Hoek van Holland voor een weekendje naar Londen. Zondag al weer ben ik thuis.

Altijd al leuk geleken om met die boot de grote oversteek te maken. De Stena Line is een begrip in Hoek van Holland.
Eerder misschien niet zo geweldig omdat de motoren altijd aan stonden, maar dat is al sinds enkele jaren verleden tijd, omdat er nu elektriciteit door walstroom kan worden betrokken. bron: HbR NV

Ik zal zo min mogelijk bagage meenemen, net zoveel als vroeger toen ik weekenden wandelde met een zo klein mogelijk rugzakje bij me.

Ik heb er zin in, om weer eens naar de overkant te varen. Vroeger heb ik wel eens vanuit Amsterdam gezeild naar Londen, een beleving waar ik nog altijd met plezier op terug kijk, ook al woei het van windkracht 7 - 8 op de tweemaster.

Deze website heeft de boeking voor mij verzorgd.

6 opmerkingen:

  1. Leuk, hoop dat je het leuk hebt gehad!

    Hoop dat je ook een weinig onstuimige terugweg hebt (ben laatst nog een halve dag zeeduizelig geweest toen ik van boord af was).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Moneypenny, herkenbaar dat zeeduizikig, nee van dit tripje wordt je dat niet, groot schip enz,

    BeantwoordenVerwijderen