donderdag, oktober 30, 2014

Bag & Buy, de supermarkt voor onverpakte spullen

Precies een maand geleden schreef ik er al over, dat de supermarkt Bag & Buy in Nederland dankzij Crowdfunding zou starten, mits er over 26 dagen de benodigde 75.000 euro is gefund.

Wat zou het fijn zijn om nog minder troep te maken, wat is dat geweldig voor het milieu.
Ik schrijf niet vaak over mijn persoonlijke afval, maar het is weinig. Zo weinig dat in het verleden af en toe mijn gewone afval kliko niet eens geleegd werd, omdat er te weinig inzat. Het was nog voordat plastic gescheiden werd opgehaald. Ik heb er toen over gebeld en daarna is het nooit meer voorgekomen.

Op dit moment is er 50.000 gefund en dat is best veel en er moeten nog bijna 25.000 opgehaald worden.

Deze crowdfunding werkt niet met een terugbetaling in geld, maar afhankelijk van je donatie ontvang je een cadeau. Vanaf 1.000 euro wordt er met je overlegd hoe de donatie wordt. Maar een donatie van 25 euro is ook prima en 10 euro is ook fijn.



In België en Duitsland zijn de eerste winkels in 2014 geopend.

Alleen in Nederland? Tja er zijn nog 36 dagen om bijna 25.000 euro op te halen.

Consuminderen betekent goed voor het milieu zorgen, onze  voetafdruk verminderen. Een bijdrage aan dit initiatief past.  Ik ontving per e-mail onder andere dit bedankje.





3 opmerkingen:

  1. Hopelijk halen ze het bedrag. Denk jij dat het gaat lukken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar in België is er een degelijke winkel ? Ik woon in België maar heb er nog nooit over gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Vlijtig Liesje, ik heb er vertrouwen in.

    @Anoniem, moest er weer voor zoeken op internet, maar hier komt tie: reyndersstraat 21, Antwerpen zie de website berobuust.com

    BeantwoordenVerwijderen