vrijdag, oktober 17, 2014

Grip op geld maakt gelukkig

De uitdrukking Geld maakt niet gelukkig, maar grip op geld wel is van het Nibud.

Ik kan het alleen maar beamen, toen ik begin dit jaar enorm terug viel in inkomen, deed ik dat met angst en beven.
Mijn hoofd tolde van het verplichte zwijgen naar de collega's en de spanning van het terug zakken in inkomen.
Bij het berekenen van mijn nieuwe uitkering op berekenhet.nl huiverde ik. Pfff, wat weinig.

Achetraf viel het best mee en dat is omdat ik altijd al grip op geld had. Bovendien is de vrijheid die ik nu heb, zo heerlijk, dat het me echt niet boeit.  Het gevoel van een dot geld achter de hand in een BV helpt daar bij.
Ik heb de goede leeftijd, want na de WW volgt het ABP. Het ABP is ook niet geweldig, maar gek genoeg, nu ik de inkomensval heb meegemaakt, maak ik me daar minder druk over.
Beter het ABP na de WW, dan een gewone uitkering,

Grip op geld maakt gelukkig. Ook de mensen die meedoen met het programma 'Dubbeltje op zijn kant' beamen dat aan het einde van de uitzending.

Oo Twitter zag ik deze leuke  zin: ' Geld maakt niet gelukkig, maar kalmeert de zenuwen (Sean OCasey)'

1 opmerking:

  1. Ik ben het er niet helemaal mee eens. Geld op zich maakt niet gelukkig, maar heel weinig geld hebben om van rond te moeten komen, maakt wel ongelukkig en geeft een hoop zorgen. Ondanks dat ik precies weet, tot op de cent nauwkeurig, wat er aan geld binnenkort en uitgaat en waaraan.

    Ik heb altijd een laag inkomen gehad, zal ook altijd zo blijven, maar ik kon er goed mee leven en sparen. Echter worden er nu zoveel bezuinigingsmaatregelen doorgevoerd, waardoor ik nog maar de helft per week kan besteden wat ik vroeger had. Ik heb nu nog totaal 100 euro per maand voor alle boodschappen. Dit is niet alleen voor levensmiddelen, maar ook voor kleding, vervoer ed. En dat maakt inderdaad niet gelukkig. Ik maak me wel een hoop zorgen, want er komen nog meer maatregelen aan wat mij in mijn portemonnee gaat treffen.

    En om eerlijk te zijn, weet het Nibud niet wat ze met mensen in mijn situatie aan moeten. Ik heb weleens advies gevraagd daar, ze wisten het niet.

    BeantwoordenVerwijderen