woensdag, oktober 08, 2014

Ook rijke mensen krijgen moeilijk een hypotheek

Ben Bernanke, wie kent hem niet. Hij had een vaste baan als baas van de Amerikaanse FED. Als hij het nieuws naar buiten bracht wat de FED had besloten over de economie, dan danste de Amerikaanse beurs per woord omhoog of omlaag.

Arm kun je deze man niet noemen.  Maar zijn baan is hij kwijt en dat wist hij, want hij was aangenomen vanaf 2006 t/m 2014. Hij heeft geen vast inkomen meer.

Ook zonder dit inkomen kan hij voor een lezing nog zo'n 250.000 euro verdienen. Ik denk dan, waar doe je moeilijk over. Immers hij kocht in 2004 een huis voor $835.000 en nu is dat $815.000 waard.
Hij dient zijn hypotheek te herfinancieren en dat lukt niet.

Heel vreemd. De banken worden door de FED aan goedkoop geld geholpen en de banken zijn extra kritisch, net zoals in NL, om het geld uit te lenen voor hypotheken
Hij had een stabiel inkomen en nu als lezinggevende ZZP-er (denk ik) geeft dat een extra risico.

Ik denk dan, had je dat als baas van de FED niet aan zien komen? Hij wist dat zijn baan zou stoppen per januari 2014.  Hij is nu 61 jaar. Ik snap dan niet dat hij niet vooruit keek. Ik snap ook niet dat hij met zijn geweldige inkomen zijn hypotheek niet afloste.

Waar gaf hij zijn geld dan aan uit, vraag ik me af.


bron: Telegraaf

2 opmerkingen:

  1. Lijkt me een wat onwaarschijnlijk verhaal. Wellicht is er meer aan de hand. Komen wij niet achter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De beste man wist 4 jaar geleden al dat zijn baan zou ophouden en is toen voor een verlenging gevraagd door president Obama.

    Regeren is vooruitzien is het gezegde toch??

    BeantwoordenVerwijderen