vrijdag, oktober 03, 2014

Save up to 100%

Deze foto op Facebook zag ik vandaag. Sinds enkele jaren is de maand oktober uitgeroepen tot de 'koop niets nieuw' maand.

Save up to 100% When you don't buy anything


Koop geen nieuwe dingen in de maand oktober. Als je dit een hele maand volhoudt zou je veel kunnen besparen.
Je mag wel tweedehands kopen.

Nieuw dingen dus. Hiermee worden geen kosten voor belevingen, sport,  voeding, of onderhoud mee bedoeld.

Doe je mee, een hele maand niets kopen? Misschien  deed je dat al heel lang. Kocht je al heel lang alleen tweedehands.


6 opmerkingen:

  1. Ik vind het zo'n ongelukkige maand. Voor kleding zoek ik eerst tweedehands en slaag vaak. Maar nu ik schoenen nodig heb,ga ik meteen kijken,als de wintercollectie er is. Dan is er meer keus.Bovendien koop ik al een enkel sinterklaascadeautje,naast alle kringloop spulletjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zal proberen deze maand niets nieuws te kopen enkel de noodzakelijke dingen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helaas gaat het hier niet lukken om álles tweedehands te kopen en willen we wel graag tegen november een heel huis ingericht hebben, in elk geval met het meest noodzakelijke. Maar ik doe mijn best! Als ik gisteren dan gordijnen vind die nieuw 329 kronen waren en nu 20, nieuw in verpakking, dan ben ik een zeer tevreden mens ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee. Ik heb een kadootje gekocht en een panty en waarom ook niet? Ik doe in oktober altijd mee met de D'ruitdaging, een maand lang speels opruimen. Dat is een hele fijne manier om voor te bereiden op een rommelvrije winter. En omdat je best veel zaken door handen neemt, je afvraagt of je ze (nog) gebruikt of dat ze er vooral liggen te liggen - dat is heel geschikt ter bestrijding van het koopvirus. Ik doe nu voor het derde jaar op rij mee en merk dat ik nu het hele jaar door kieskeurige ben met aankopen. Nieuw of tweedehands (ook daar zijn miskopen of impulsaankopen mogelijk!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh die is leuk D'ruitdaging! Leuk gevonden! Ik ga eraan denken deze maand maar als iets echt moet dan moet het wel.
    Gelukkig vorige maand nieuwe schoenen gekocht, die ik echt nodig had (geen winterschoenen meer waar mijn nieuwe steunzolen in passen) en ben ik al klaar voor 5-12 en mijn dochters verjaardag.
    We zullen zien...
    Ik koop eigenlijk het hele jaar door weinig zooi, groeit het huis alleen maar van dicht.

    BeantwoordenVerwijderen