vrijdag, oktober 10, 2014

Verwacht wordt een hogere rente in 2015

Volgend jaar wordt een hogere rente verwacht. Eindelijk zal de rente eens wat hoger worden.

De reden hiervan is dat de euro flink veel lager staat. Een lagere euro zorgt dat de Eurozone meer kan exporteren. Helaas loopt de export in Duitsland terug, maar in NL is de export hoog.
Meer exporteren betekent een aantrekkende economie. Een aantrekkende economie behoeft minder steun door een lage rente. Misschien is het dit jaar dan voor het laatst dat de rente zo laag staat.

Als je een hypotheek hebt is het zaak altijd scherp te kijken naar de rente en de variabele rente was daardoor populair.  Mocht deze voorspelling van Mathijs Bouman uitkomen, dan kun je er je voordeel mee doen.
Hier de link naar het artikel op het Blog van Mathijs Bouman voor de mensen die het niet op het FD kunnen lezen,

Voor mij komt het prima uit, immers mijn ontslagvergoeding in de BV Opnieuw Beginnen staat overal op veilige spaarrente.
Deels op 1 jaar, 2 jaar, 3 jaar, 4 jaar en de overige delen 5 jaar. Als volgend jaar het deel van 1 jaar vrijkomt, dan kan ik dat opnieuw wegzetten. Helemaal top. Ik hoop dat de rente over 5 jaar weer terug is zoals toen ik een hoge hypotheek rente had van wel 12%.  haha. Gaat voorlopig niet gebeuren.

Anyway, voor de hypotheek mensen en de mensen zonder hypotheek. Vermoedelijk breken er nieuwe tijden aan.

Bron: Mathijs Bouman

5 opmerkingen:

  1. Jammer dat de links niet werkt.. Je komt tot de inlogpagina van het FD..En aangezien ik geen inlogcode heb wordt het moeilijk lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Arie, ik heb er een tweede link bijgeplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het kan alleen maar beter worden. .. onze rentes zijn weer gezakt :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Moneypenny, je hebt een hypotheek. Heb je de rente daarvoor lang vastgezet?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik geloof niet dat de rentes gaan stijgen, er zijn veel te veel schulden waar eerst een oplossing voor gevonden zal moeten worden.

    BeantwoordenVerwijderen