woensdag, november 26, 2014

Angsthazerige mannen Erdogan en Julien Blanc

Ik heb me de afgelopen tijd opgewonden over mannen zoals Julien Blanc en de Turkse president Ecep Tayyip Erdogan. Beide mannen lijken mij angsthazen. Nu gebeurt het vaker dat mannen moeite hebben met echte zelfstandige vrouwen, maar deze mannen waren de afgelopen tijd vaak in het nieuws.
Volgens mij wil Julien Blanc een ruime eeuw terug en de Turkse president heeft het niet begrepen.

Julien Blanc is in het nieuws met zijn lezingen à 1600 euro aan mede seksegenoten, mannen die niet zo getapt zijn bij vrouwen.

Het enige waar zijn lezingen over gaan is hoe je een vrouw zo snel mogelijk als sekspartner krijgt en hoe je ze kan houden. Je hebt er vast al wel over gelezen of van gehoord.

Op de lezing van  financial planning werd gezegd, dat vrouwen die financieel afhankelijk zijn, vaak niet gelukkig zijn. Het is moeilijker om je eigen identiteit te bewaren, wanneer je financieel afhankelijk bent.

De man heeft het bestaan om lessen te trekken uit dit diagram die bedoeld is om vrouwen die akkoord gaan met een relatie te hebben met een man, waar ze constant onzeker worden gemaakt. Zoiets begint eenvoudig, en op het laatst is de relatie ronduit vijandig.

Dit is de grafiek, waaruit je kunt opmaken of die voor jou bedoeld is en die Julien Blanc misbruikte, om met deze methodes vrouwen afhankelijk van hem te maken.


Ik vraag me werkelijk af, wie die Julien Blanc is, dat deze man zo geweldig aantrekkelijk maakt, dat de hele media er over valt en nu ook ik met dit stukje.

Dan is er deze week ook nog meneer Erdogan, president van Turkije, die beweert dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn aan elkaar. Het moederschap is de rol voor de vrouw. Feministen zullen dit niet begrijpen,"omdat zij het concept van moederschap niet accepteren".

Zet deze zin eens even tegenover de 'lezingen'van Julien Blanc en wat ik begrijp is dat hij de rol van vaderschap niet accepteert. Ik hou niet van die onvolwassen mannetjes die deze lezingen volgen.

In de Telegraaf van vandaag  staat de uitslag van een enquete gehouden onder 2570 vrouwen, dat slechts 7% van de vrouwen een man als Julien Blanc opwindend vinden.

Op Twitter, kun je veel tweets volgen onder de hashtag #chokinggirlsaroundtheworld

Zou jij terug willen naar afhankelijkheid? Meen toch gelezen te hebben op diverse websites dat een evenwichtige rol tussen werk en thuis, zowel voor man als vrouw het meest belangrijk is.
Ellendig is dat wanneer je jong thuis bent met kinderen en misschien boven de 40 weer aan de slag wilt dat het lastig is om een baan te vinden. Dan zul je toch een studie moeten oppakken.

Ik vind het prima, als je er voor kiest om de kinderen eerst op te voeden, maar allebei gelijke hoeveelheid inkomsten, of arbeid lijkt mij het beste.

11 opmerkingen:

  1. Ik ben blij met de ontwikkelingen van de laatste eeuw. Dat wij als vrouw ook zeggenschap hebben, ook geacht worden iets te kunnen, en zo voort.

    Ik hoop dat we dat er in kunnen houden.

    Mijn zus en mijn broer zijn allebei in de dertig en hebben allebei een gezin. Bij beide gezinnen zijn beide ouders betrokken bij hun kinderen. Volgens mij is de aanwezigheid van zowel vader als moeder in beide gezinnen gunstig voor hun kinderen. Papa is niet meer de man die op zondag het vlees snijdt; en dat is een hele mooie ontwikkeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind die Julien Blanc een verschrikkelijke man , met afschuwelijke uitspraken. Ik kan me zo voorstellen dat ontvankelijke mannen akelige dingen met vrouwen gaan doen zonder respect voor vrouwen. Ik vind dat ieder levend wezen respect verdiend en zodanig ook wordt behandeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij zijn man en vrouw gelijkwaardig. En in een relatie is het goed om op gelijkwaardige basis keuzes te maken over hoe je inkomen verdienen en verzorgen van het eventuele gezin etc . verdeeld. Mensen met meningen zoals die van Julien Blanc en premier Erdogan laten een vieze smaak na in m'n mond. De realiteit van deze dag is jammer genoeg dat er veel mannen zijn die, al dan niet openlijk, graag vrouwen onder de duim willen houden. Als ik die poster lees, lopen de rillingen over m'n rug, wat een verknipt en geweldadig figuur. JBR

    BeantwoordenVerwijderen
  4. .....ik hoorde laatst een man zeggen: Ik heb nu een vrouw uit Polen, die doen ten,inste nog wat je zegt!
    Natuurlijk heb ik daarop gereageerd maar mijn woorden waren als parels voor de zwijnen......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben van mening dat ieder stel zélf moet beslissen of de man werkt, de vrouw werkt of een combinatie van beiden. Anderen hebben daar niks over te zeggen!!

    Eerlijk gezegd vind ik het nogal beledigend om stellen waarbij man en vrouw hebben besloten dat de vrouw thuisblijft te vergelijken met Julien Blanc. Dat doet geen recht aan deze mensen die echt wel vaak ook gezamelijk deze beslissing hebben genomen, en niet op basis van technieken zoals die van Julien Blanc.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Daantje, zou je de tekst nog eens willen lezen? Er staat niet dat vrouwen die bewust thuisblijven voldoen aan de eisen van Julien Blanc.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Julien Blanc en zijn theorieeen...brrrrrrrr!

    Kan me niet voorstellen dat er normaal denkende heren naar zijn klasjes komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben zo benieuwd wat Erdogan vind van vrienden van me: zij verdient meer dan hij. Hij denkt over een PABOopleiding, zij is technisch ontwerper. Ze hebben al verteld dat als er kinderen komen hij thuisblijft voor de kinderen. Hoe past dat in het wereldbeeld van Erdogan? Accepteert deze dame dan haar verantwoordelijkheid voor haar kinderen niet? Geld verdienen is toch ook relevant? Anders zouden we veel vaders moeten afserveren op die basis...
    En dhr. Blanc mag van mij verdwijnen op een witte achtergrond: geen inhoud, alleen bla en machtsmisbruik. Heel fijn om te horen dat zelfs regeringen dat ongewenste mensen in hun land vinden en een visum tegenhouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En ik ben benieuwd wanneer we nou es eindelijk de realiteit onder ogen zien, dat de Europese crisis nog lang niet afgelopen is, dat werkgelegenheid sucks, zie ziekenhuizen, dat we niet eens gewicht hebben in het buitenland zie MH17, en dan onze vingers er bij aflikken bij internationale roddels die de wereld in worden gelaten. Waar gaan we naartoe met dit land? Aygunes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 40 jaar geleden was ik de eerste in mijn kennissen en vriendenkring die ging werken terwijl ik jonge kinderen had. Moeten we dan nu nog praten over voornoemde mannen? Wat deze mannen laten zien is zelfs niet meer puberaal te noemen...gewoon apengedrag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. helaas zijn er nog genoeg mannen die er net zo over denken, die zoeken zoal Janne ook al stelt een vrouw uit een land waar dienstbaarheid in vrouwen nog heel gewoon is. Ans

    BeantwoordenVerwijderen