donderdag, november 20, 2014

Klacht over een wegprobleem opgelost

Paar maanden nam  ik eindelijk de moeite genomen om een klacht in te dienen bij een gemeente over een fietspad. Het was niet mijn eigen gemeente. Het fietspad is een doorgaande route tussen twee gementen in een poldergebied, een snelheidsfietspad, zeg maar.

Een onderheide duiker zorgde voor een flinke hobbel in het fietspad, dat is nog geen probleem, maar wel dat het asfalt boven de duiker en het asfalt op het fietspad week. Hierdoor is de kans op een lekke band groot.

Na een maand ongeveer, nam het onderhoudsteam contact op, om precies te weten wat ik bedoelde.
Een dag later scooterde ik naar de mensen toe, die op een totaal fout punt een halve kilometer verder stonden te wachten op de naaste polderweg, die gescheiden door flink wat gras en soms een bomenpartij gescheiden is van het snelle fietspad,

Ze begrepen me niet, en nadat ze mij volgden naar het punt, legden ze me uit waarom, ik dacht dat het een riool was en ik had een huisnummer doorgegeven, waarbij het dicht in de buurt was.

Ze keken en vonden het gelukkig een gevaarlijke situatie. Het fietspad wordt in de spits vaak bereden, maar 's nachts niet en geen verlichting, geen witte strepen dat je weet waar het fietspad precies ligt.

Ze vertelden me dat het asfalt zou worden gerepareerd en de witte strepen gezet, net zoals het in de aanliggende gemeente is, waar het fietspad verder gaat.

Nu nauwelijks nog een maand verder is het probleem opgelost! Helemaal top. Dit in tijden van crisis.
Het voelt fijn, dat mijn klacht serieus werd genomen. Helemaal top.

3 opmerkingen:

  1. Fijn! In mijn oude gemeente waren ze altijd heel snel met oplossen. Wij hadden een speciale dienst "bel snel herstel" en meestal werden dingen binnen een week opgelost. Sommige dingen zoals verstoppingen van putjes e.d. zelf dezelfde dag nog. Toch fijn om je belastinggeld aan het werk te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig zeg! Ik wist niet dat zo'n klacht zoveel zin had. Fijn om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zoveel beter dan mijn (plattelands) gemeente! Ik meldde een te scherpe, uitgereden bocht. 3/4 jaar later werd ik teruggebeld. Dat het budget niet toereikend was.

    Fietspaden worden hier alleen goed onderhouden als er een kind op is doodgereden. Tenminste, wat ik zie op de weg en in de krant. Ik hoop dat dit mijn pessimistische ongelijk is, want het zou toch wel genant zijn al ik gelijk had.

    BeantwoordenVerwijderen