vrijdag, november 21, 2014

Mijn provider online sucks

Sinds jaren ben ik klant bij Online. Eerst was ik klant bij Wanadoo en nu na een aantal overnames ben ik bij Online,
Een voordelig abonnement, absoluut, allen voor internet en telefoon.

Jullie hebben dat ook vast wel eens, dat het internet waardeloos is. Vanavond op de pc, gaat dat ding niet vooruit, nog achteruit. Speedtest vertelde me 8 mb download en 0,8 upload.  Dat is best ver beneden de beloofde 50 mb.  Sterker, even later was er nul mb, zowel voor down als voor uo.

Deze week heb ik een nieuw modem, de Huawei, vanavond doet het internet op de stand alone pc.
Het zal vast wel aan iets liggen, maar wat dan wel.

Enfin, om kort te zijn, mijn internet doet het net zo goed als bij Valhalla in Noorwegen en ik ben niet eens in Noorwegen, maar in Nederland.

Ik heb dus verder niet zoveel te vertellen. Het probleem wordt vanzelf opgelost denk ik zo.

Update: Een kabel naar de pc werkt het beste. Geen data verlies. In deze omgeving hebben veel internetproviders niet meer dan 8mb, tenzij je de hoofdprijs betaald.

5 opmerkingen:

  1. Welnee, het enige wat helpt is overstappen. Niet om de kosten, wel om de snelheid en nieuwste techniek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verkijk je niet op de snelheid, heb je een oude auto (oude laptop/pc) en een snelweg (internet) waar je 130 mag (100 mb up/down) dan moet je auto (laptop/pc) dit wal aankunnen. Snap je het nog.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Christine, het overwegen waard, ik ben al een poos bezig om in kaart te brengen wie mijn e-mail adressen heeft. Het zijn er zo verschrikkelijk veel, daar alleen ben ik al een jaar mee bezig, ik heb mijn lesje geleerd van dee overstap van Wanadoo naar Online,
    @Ernie W, vanmorgen bij de computerzaak geweest, want mijn Ipad deed het wel normaal, maar mijn pc niet.
    De man vertelde me, dat veel providers deze snelheid hebben. Hij kent de situatie thuis en adviseerde het leggen van een kabel van het modem naar de pc.
    Daar ga ik over denken, want mijn kamer is net mooi ingericht.
    Er zit een goede wifi ontvanger in de pc. De pc is van begin 2012. Ik wilde toen een pc, omdat de snelheid van een pc, met alle toeters en bellen er op sneller is dan een laptop.
    Ik ga er over denken en bewaar mijn geduld een beetje, ik heb dit jaar weer veel onderhoud gehad. Het is mijn zwakke punt, onderhoud,
    Daar kan ik financieel op leeg lopen.....
    Wel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kunt natuurlijk ook even je provider bellen, misschien is er een storing. Als er geen storing is dan hebben ze in elk geval wel een klacht van je gehoord over de snelheid. Als er niemand klaagt zal er ook weinig veranderen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Al ruim een jaar heb ik ook online in een buitengebied op Tholen en ben helemaal niet ontevreden. Soms een minuutje iets minder maar niet echt storend.

    Vorig jaar vond ik de overstap van e-mailadres lastiger dan de hele adreswijziging.

    BeantwoordenVerwijderen