dinsdag, november 11, 2014

Wintervakantie is naar Spanje

Als vanouds ga ik komende winter naar Spanje in de buurt van Torremolinos.

Het bevalt me wel in een voordelige studio met fantastisch zeezicht.Vanwege de voordelige prijs moet ik nog 652 meter lopen naar de zee.

Ik blijf dit jaar dertien dagen!!! Veel langer dan voorheen.

Zat ik voorheen vooral te lezen, ook verplichte lectuur, hoop ik dit jaar wat meer van de omgeving te zien. Ik hoop naar Gibraltar te reizen. Ik vrees dat ik dan een auto moet huren, omdat er in de winter nauwelijks excursies zijn.



Ik heb de vertrek- en aankomstdatum af laten hangen van de goedkoopste vluchten, dat is vertrek vlak voor oud- en nieuw en op 10 januari terug.

Het totaal aan vakantiekosten komt dit jaar veel lager uit dan voorheen. Ik zit op 1652 euro. inclusief zakgeld.

Weekendje naar Texel en gevlogen met Texel Air, Weekendje naar Londen met de Stena Line, Drie weekendjes Thermen betaald.(Een keer vergeten doordat mijn hoofd alleen maar het woord ontslag kende)
Midweekje gelogeerd bij mijn zus en zwager in een huisje van Landal. In de goedkoopste periode van et jaar. Deze midweek kostte slechts 99 euro. Ik heb een paar dagen gelogeerd met mijn eigen linnengoed en voorzien van voldoende groenten voor ons drieën. Ik heb niets meebetaald. 

Ik wil nog een weekendje naar Amsterdam. Ik heb daartoe papieren treinkaartjes gekocht op de Stena Line eind oktober. Die zijn geldig tot halverwege 2015.

Het budget voor vakantiegeld in 2015 zet ik weer op 2000 euro. Ik hoop vaker op vakantie te gaan.

4 opmerkingen:

  1. Lekker hoor, een vakantie naar Spanje! Wij zijn vorig jaar in de buurt van Torremolinos geweest en ik kijk met heel veel plezier terug op die vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was niet met de caravan, nee :-) We vlogen van Charleroi naar Málaga en daar huurden we een auto bij Europcar. We hadden een appartement in La Cala de Mijas gehuurd. En als ik nu zo die foto op jouw blog zie, dan zou ik er gelijk weer heen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Mevrouw W, het is iets verder dan de lacatie waar ik ben. La carihula meen ik. Auto huren klinkt aantrekkelijk. Heb een website met excursie aanbiedingen gezien. En een bus naar Malag rijdt er ook, alleen op vakantie en anders ook, ben ik niet zo van de steden.

    BeantwoordenVerwijderen