woensdag, december 03, 2014

Crisis nu echt helemaal voorbij?

De AEX, 's lands economische Amsterdamse graadmeter is de laatste dagen flink gestegen.
Gestegen vooral door de verwachtingen gebaseerd op getallen, zoals de inkoopmanagersindex, de werkgelegenheid, aantal hypotheken, verkochte woningen enz.enz.

Nu heeft de AEX index weinig te maken met consuminderen, immers de gewone consument zal het boeien.

Wel is voor ons belangrijk, dat er meer banen zijn. Jammer dat de meeste banen nu minder geld op levert, tenzij je op de juiste plek zit, zoals de directeuren van de woningbouwcorporaties, die toch ondanks de malaise nog steeds teveel verdienen.

Nog dichter bij huis blijvend, meer goed betalende advertenties zoals bij Euroclix en Qassa.


Dat we meer besteden aan Sinterklaas en dat opeens de kerstcadeau's zo belangrijk zijn geworden. Vreemd vind ik dat. Eerst was het alleen maar Sinterklaas en per jaar lijkt het wel of er meer cadeaus met kerst gegeven worden.

Kennelijk merken we de AEX ook, want het vertrouwen van de consumenten is ook gestegen.

Hoe kom ik zo opeens met de AEX? Ik was vandaag in the big city Amsterdam. Heel wat voetstappen zette ik daar. Bovendien maakte ik deze foto.



Een treinkaartje dat ik kocht op de Stena Line, toen ik naar Londen afreisde en een museumkaartje van de buren die dit ontvingen omdat zij die ontvingen als troostprijs bij de BankGiro Loterij.
Ook spelen ze mee met de Postcodeloterij en ik verdenk ze ook van het kopen van loten bij de Staatsloterij.

Dat ik geen loten koop, vinden zij maar vreemd.

2 opmerkingen: