maandag, december 15, 2014

Gestart met het maken van overzichten over het jaar 2014

Vanmiddag ben ik gestart met het maken van overzichten, zodat ik straks alle belastingaangiften snel kan maken.

Ik heb er zin in en dat is best bijzonder. Alle computerproblemen zijn nu opgelost. Ook het probleem met het nieuwe modem. Er is een kabel van het modem naar de stand alone pc aangelegd en en passant ook een kabel voor de tv naar een plek bij de bank, mocht ik later de behoefte hebben, om weer een tv te nemen.
Mijn vorige tv, die niet zo groot was kukelde begin dit jaar van het dressoir af bij het stoffen. Ik heb nog steeds geen nieuwe tv en eigenlijk hoeft het niet zo nodig, maar als er dan toch een kabel gelegd moet worden in het huis, dan is het wel zo handig om een tweede kabel mee te laten aanleggen.

Die pc dat is ook een verhaal apart. Begin vorig jaar toen de nieuwe vloerbedekking in huis kwam en ik best veel heb opgeruimd, heb ik een kapot uitschuifblad uit de kast maar weg gedaan, onder het motto, dat komt toch nooit meer. Niet meer nodig. Al een paar jaar kapot en nog nooit gerepareerd, dan heb ik dat blijkbaar niet nodig.

Dit jaar kwam ik thuis en ik zat vaker achter de pc dan ooit te voren. Ik kocht zelfs een printer. Die paar dingen die ik vroeger printte deed ik wel op de zaak. Ik was daar niet de enige in.
Ik kreeg last van mijn schouder. Het heeft heel lang geduurd, zo ongeveer, dat ik zelfs behoefte had om mijn arm in een mitella te leggen, want o, o, wat deed het zeer.
Dit was natuurlijk te gek voor woorden en het kwartje viel, ik had die plank nooit weg moeten doen. Nu zat ik met de gebakken peren.

De onvolprezen onderhoudsman makte een nieuw uitschuifblad, maar die bleek toch nog te weinig steun te bieden.
Waarom ik dan geen laptop nam. Simpel, die stand alone pc is sneller dan een laptop. Bovendien heb ik nu een goede externe harde schijf. Hij is helemaal prima, maar nog wel een Windows 7.

Ik nam een tuintafeltje, een campingtafeltje en wat een heerlijkheid, ik kon mijn armen goed rust geven. Geen last meer van RSI!

Het tafeltje werd zo gemaakt dat ik het ook aan de eetkamertafel kan schuiven, zo valt het niet op dat ik een extra tafeltje heb en als ik eters heb, heb ik tevens een langere eetkamertafel.Sinds deze week kan ik gewoon werken.


De computerkast

De pc met daaronder de Brother zwart witte  printer en de te kleine uitschuiftafel.
Uiteindelijke werkplek, met links nog wat kassabonnen die verwerkt moeten worden.


















De laatste annuïteit over 2014 is betaald, dus het overzicht wat ik heb betaald, c.q. de ontslag BV heeft ontvangen staat genoteerd.
Nu nog de overzichten van wat ik waar heb weggezet door de ontslag BV.
Het overzicht van onkosten en ontvangsten van de bijverdiensten en dan kom ik er wel.

De laatste giften over 2014 zullen eind deze maand een feit zijn. Voor de periodieke giften heb ik een belasting ANBI document opgesteld en mede laten tekenen door de ontvanger. Zo kan ik tenminste alles aftrekken van de belastingdienst. Voor de goede orde, mijn giften zijn een stuk lager dan toen ik werkte.  Veel mensen die in de WW zitten of een bescheiden pensioen hebben, geven niets. Ik geef dan tenminste nog. € 56,00 euro per maand aan de kerk plus collectes en kleine donaties her en der.

Enfin, het einde van 2014 nadert en ik zal komend kaar een stuk sneller mijn belastingformulier hebben ingevuld dan vorig jaar. Toen had ik andere problemen aan mijn kop.

Ik denk dan ook aan de nieuwe reorganisatierondes, zoals bij de politie, de banken, de jeugdzorg, de zorg in het algemeen enz. enz. Er lijkt geen eind aan te komen.
De automatisering zorgt nu echt dat er veel minder banen zijn en komen als in het verleden. Het is een onzekere periode voor de werkenden en voor de WW-ers een stress periode, van wanneer kan ik aan het werk komen.
Binnenkort is iemand niet meer werkloos wanneer hij/zij een baan heeft van hooguit 1 uur per week.


2 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder dat je er zelfs zin in hebt! Dat hoor ik niet vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @VlijtigLiesje, dan je. De zin is vanmorgen al weer wat gedaald, maar een snelle pc met Spoity op de achtergrond met mooie geluidsboxen is toch prettig.

    BeantwoordenVerwijderen