dinsdag, december 09, 2014

Huisvlijt


Echte huisvlijt, vandaag in elkaar gezet, samen met schoonzus.

De stif vind ik leuk, ik kocht drie meter, zonder naar de prijs te vragen. Drie meter kocht ik en ik kreeg er drie en een halve meter, dan kwam het beter uit met de tekst. Bleek de stof 15 euro te kosten. Zoveel had ik niet bij me, dus moest ik eerst geld halen bij de flappentap. Stond gelukkig nog net genoeg op, want ik room altijd alles af naar spaarrekening.

Ik had een paar tasjes a 1 euro bij de Blokker gekocht en al langer in gebruik. Slechte kwaliteit, al een paar keer gerepareerd. Ik wilde voor mijn komende vakantie een lichte tas, waar ik mijn Ipad in mee kan nemen en wat andere dingen.
Op mijn vorige vakantie in Spanje had ik geen stevige tas voor de Ipad, dus kocht ik een leren tas. Twee maanden later, tas kapot.

Ik heb een stevige hekel aan tassen die snel kapot gaan. Rotzooi die snel kapot gaat, ook al kost het slechts 1 euro en tassen due duur zijn en toch niet stevig gemaakt. Geld weg, troep toegevoegd aan de afvalberg.

Ik ga zelf helemaal zelf nog vier tassen maken. Ik hoop dat ze net zo stevig en mooi worden als deze tassen. Mijn Singer elektrische naaimachine die al meer dan 15 jaar ongebruikt in de kast staat, zal ik er uit halen en ik zal weer moeten nadenken hoe dat allemaal werkt. Een uitdaging. Ik heb nog wel wat stof ongebruikt waar ik best op kan oefenen....

Mijn schionzus heeft meerdere van die misschientjes, ze maakte ze zelf van stof die ze bij de kringloop kocht a 25 cent.
Daar zijn al een paar tassen van versleten. Die stof is stevig en dunner. Het past gemakelijker in een handtas. Deze tassen noem je 'misschientjes'.

7 opmerkingen:

  1. Zou zo maar een leuk kadootje zijn; goed gelukt zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Nietzomaarzoo, samen met schoonzus.
    Ik heb nog meer stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind ze erg leuk. Posttassen voor de boodschappen. De post brengt ook een soort van "boodschappen".
    crea groet van Silvia.


    BeantwoordenVerwijderen
  4. heb je de stof nog ergens consuminderig op kunnen duiken, of is dit gewoon gekochte stof?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Kruidigmeisje, op demarkt, 3 meter gekocht en 3,5 meter gekregen. 45 euri. Kan er nog vijf of zes maken. Vond de stof leuk.

    BeantwoordenVerwijderen