dinsdag, december 02, 2014

Internet koopjes bezorgen

De laatste tijd komt het nog al eens voor dat ik iets via internet bestel en dan begint het wachten.

De postbezorger komt tegenwoordig vaak 's middags, maar het komt ook voor dat de man 's morgens langs komt.

Soms gebeurt het dat je niet vooraf weet of het al dan niet wordt bezorgd en wanneer. De buren nemen nog wel eens een pakje voor me aan. Maar ik wil dit liever niet.
Een enkele keer neem ik ook wel eens een pakje aan voor de buren, maar zo vaak gebeurt dat niet.

In ieder geval heb ik de laatste tijd vaak genoeg gewacht. Ik heb me dan ook voorgenomen om  te stoppen met internetaankopen, totdat ik zeker ben dat het op een Kiala afhaalpunt bezorgd kan worden, of dat ik echt thuis ben en blijf.

Werkenden kunnen vaak hun pakje op hun werkadres laten bezorgen. Dat is ook niet ideaal, omdat het de privacy en werk soms schendt.

Hoe los jij het op?

14 opmerkingen:

  1. Ik laat pakjes leveren als ik vakantie heb of bij mijn schoonmoeder, die is heel vaak thuis en als ik weet welke dag het komt, blijft ze er voor thuis. Op mijn werk laten leveren is not done.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik koop veel boodschappen in via internet. Via track en trace kan ik zien wanneer ze ongeveer komen, de laatste tijd is dat echt op het uur nauwkeurig. Ik heb echt nooit meer dat ik een hele middag zit te wachten of zo. En de postbode is blij met me, ik houd die man aan het werk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik werk vanuit huis ;) moet wel 2 of 4x per dag op en neer naar school dus buren nemen ook regelmatig iets voor me aan. vindt datjuist erg prettig. ik doe het dus ook regelmatig voor verschillende buren. perfect :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik laat het nooit thuis bezorgen, maar altijd bij een afleverpunt zoals de Primera e.d.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @StapStories Hoe doe je dat? Bij Bol.com kon ik het niet wijzigen, bij voorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen

  6. Het kan juist makkelijk bij bol.com! PostNL noemt het PakjeGemak, als je een PostNL account aanmaakt kun je het vaak ook veranderen. Voor mij zijn webwinkels echt een uitvinding, heerlijk online de collecties goed bekijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier in België kun je je registreren voor de pakjesautomaten die bv. op het station of buiten bij de supermarkt staan. Het pakje wordt dan meteen daar geleverd, je gaat er naartoe na je werk of bij de boodschappen, scant je pasje, toetst de code in en het deurtje gaat open. Pakjes verzenden kan zo ook. Heel handig, want het is snel, je hoeft er niet voor thuis te blijven en kunt 24u per dag, 7 dagen per week bij je pakje. Lijkt wel een reclame zo ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Via 'mijn pakket' op internet bij postnl kan je zien wanneer en tussen welk tijdsbestek de bezorger komt. Het klopt bijna altijd en je kan het zo instellen dat pakketjes automatisch in 'mijn pakket' komen, ook als de winkel jouw geen track en trace stuurt. Ik vind het echt ideaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De meeste pakjes laat ik op het werk van mijn man bezorgen onder zijn naam dat werkt super. Dat kan makkelijk omdat het een klein bedrijfje is.
    Verder maak ik gebruik van een afhaalpunt zoals Kiala of Appie.

    gr. Tanja


    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe ik dat doe? Gewoon als ik iets bestel heb ik tot nu toe bij het plaatsen van de bestelling op een gegeven moment altijd kunnen aangegeven waar ik het afgeleverd wil hebben. Ik moet overigens wel zeggen dat niet veel online koop. Alleen als het erg veel scheelt of het hier in de buurt niet te krijgen is.
    Overigens bij Bol.com moet je toch een afleveradres als dat al onderdeel uitmaakt van je accountgegevens, kunnen wijzigen? Stel dat je verhuist o.i.d. Wellicht even een mailtje sturen naar de klantenservice. Komt het vast goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @StapStories, telefonisch contact gehad met Bol.com en het kon niet.
    Gezamenlijk de bestelprocedure doorlopen.
    Ik kon het wel naar een ander adres laten sturen, maar niet naar een Kiala punt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Via bol.com kan je het bij AH laten afleveren

      Verwijderen
  12. Ik merk dat ik het liefst bestel bij webwinkels die werken met een afhaalpunt. En dus voor boeken liever bij Bruna dan Bol.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zie geen probleem aan het afleveren bij de buren. Ideaal aangezien ik vier dagen werk.

    Daarnaast zou ik nog voor een ander adres kunnen kiezen (zoals werk) of familie.

    Ideaal dat webshoppen. In mijn omgeving zitten weinig grote winkels, dus dit vergroot m'n mogelijkheden.

    BeantwoordenVerwijderen