donderdag, december 11, 2014

Spaarrente weer lager

Het is de hoogste tijd dat die spaarrente weer eens omhoog gaat.

Dan krijg ik van de Leaseplanbank de maandelijkse e-mail dat de rente is gezakt, gisteren van Moneyou dat de rente omlaag gaat en de ASN ook omlaag. Elke bank jaagt de spaarrente maar omlaag.

De vraag komt straks nog, of we als particuliere klanten nog rente moeten gaan betalen om weg te zetten, net zoals bedrijven geld toe moeten betalen om het weg te zetten.

Juist nu we allemaal gewend zijn aan giraal geld, lijkt het wel of straks contant betalen niet meer mogelijk is. Geen oude sok, of geld in de matras te bekennen. :-))

Mooi is het dat de hypotheekrente lager is, maar nu ik geen hypotheek meer heb, zie ik uit naar hogere spaarrentes.
Niet alleen voor mijn contanten, maar ook voor mijn volgende leven waarin ik van pensioen afhankelijk ben. De pensioenfondsen zouden tien jaar lang hun pensioenuitkeringen niet omhoog mogen brengen, mede omdat de rente zo laag is.

Ik vind het jammer.

3 opmerkingen:

  1. Door de rente verder te laten zakken hopen banken ( lees overheid) dat u het geld niet meer wegzet op een spaarrekening maar consumeert.
    Ook probeert men mensen te dwingen tot extra aflossen om de schulden naar beneden te krijgen en over een aantal jaren een belasting in te voeren van extra vermogen op je huis.
    gewoon door blijven sparen is mijn motto. want hebben is hebben en je kan er altijd over beschikken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. betalen om geld te plaatsen bij de bank , het bestaat al ergens in duidsland (voorlopig ook voor hoge bedragen) ik vind het ook jammer die lage rente's ze zijn enkel goed voor de hypotheek ,maar ik heb nog maar juist een herziening gehad ...
    al is het verschil tussen de grootbanken +-0.4% rente (ja ze noemen dat rente) en de kleine banken +- 1.8% toch nog groot

    BeantwoordenVerwijderen