donderdag, januari 01, 2015

De kerstrally bleef uit op de beurs

Wat heeft de kerstrally op de beurs met consuminderen te maken, kun je zeggen. Het antwoord is 'Niets'.

Afgelopen zomer nam ik een bankrekening bij De Giro met de bedoeling om met de in 80% van de gevallen plaatsvindende kerstrally mee te doen op de beurs met slechts 1 opte, een call.

Het werd september en ook zo vreemd, vaak zakken de koersen in september, dit jaar zakten ze in oktober tot 366. Maar boeien, nee, ik dacht, het is nog geen december, lang verhaal kort, ik kocht ze even later op 403 punten en maakte een rally mee naar de 417 punten en ik nam winst.
De winst boekte ik direct over naar mijn prive rekening.

Toen begon ik te denken, nee, het is nog lang geen december. Stom genoeg kocht ik nog een keer een call toen de beurs op 425 stond. In plaats dat ik winst nam, wachtte ik, want he, de berus zou best nog eens verder kunnen stijgen. Die stijging bleef uit, ik pakte mijn verlies.

Uiteindelijk heb ik dan 250 euro winst. De benakrekening bestaat nog, maar ik vind het wel weer best.
We weet volgend jaar weer een kans, toch leuk die winst, maar stalen zenuwen heb ik niet. Toen de beurs zakte zat ik als een gesudderde kikker maar te wachten op weer winst, in plaats va direct mijn winst te pakken.
Toch nog leuk die 250 euro, maar er zijn andere manieren om geld te verdienen of geld te sparen.

1 opmerking: