vrijdag, februari 06, 2015

Alle cd's de deur uit, met Spotify

Ik zet vaak Spotify aan en geniet van de muziek die ik kies. Je moet eerst inloggen, dat kan met je facebook account of ook met een gewone inlog. Facebook wordt daar niet extra door belast.... In ieder geval zie ik er niets van.

Spotify heeft alle muziek die er bestaat. Slechts een paar artiesten gaven Spotify geen toestemming meer  om hun muziek te gebruiken, omdat ze te weinig vergoeding ontvingen.

Af en toe wat reclame er tussen door, anders betaal je voor een lidmaatschap 10 euro per maand. Heb je echter een KPN internet abonnement, dan kun je ook reclamevrij luisteren.

Alle soorten muziek, van hard-core tot psalmen zeg maar. Van Bach tot reggae.
Ik ben niet zo goed op de hoogte van artiestennamen, dus ik kies vaak mijn eigen muziek, door links te klikken op 'Radio' en dan vervolgens op Latin.

Je kunt goede geluidsboxen kopen voor je laptop/pc evt aangevuld met een betere geluidskaart.

Heerlijke ritmische muziek vult dan het huis en swingend sta ik dan aan bijvoorbeeld de afwas.
Wat heerlijk.

Een tijdje terug kocht ik nog een draadloze rockbox, waar de muziek die ik bijvoorbeeld op de Ipad draai, ook door de rockbox wordt doorgegeven, waar ik ook maar in huis ben.
Dat is nog eens plezierig schoonmaken.


Een nadeel is er, onlangs bleek dat door de buitenlandse Spotify, ik daarna geen RTL gemist kon kijken, omdat de Ipad doorgaf dat ik niet meer in NL was. Ik moest een hard reset er aan geven.

Alle cd's heb ik nog niet de deur uitgedaan, maar het is best mogelijk, dat ik dat alsnog ga doen. Zoveel cd's heb ik niet, maar ik hou wel van opruimen en zooi wegmikken.


1 opmerking: