dinsdag, februari 17, 2015

Het succes van crowdfunding

Graag investeer ik via Crowdfunding Geld voor Elkaar. Dit doe ik voornamelijk voor de stamrecht BV waarin mijn ontslagvergoeding is vastgelegd. Deze ontslagvergoeding moet prudent (wat een woord he, betekent wijs) beheerd worden.

Velen met mij kijken regelmatig of er een pareltje voorbij komt. De laatste tijd gebeurt dat best vaak. Een pareltje is een lening waarbij de lener een A-rating meekrijgt. Deze rating is een heel grote kans dat het uitgeleende geld weer terug komt,

In deze tijd van weinig spaarrente, is crowdfunding een goede.

Gistermorgen en gisteravond keek ik op de site. 'S morgens stond er nog geen pareltje en 's avonds bleek er toch een lening opgestaan te hebben van 50.000 euro die in de loop van de dag helemaal gefund werd. Kortom de hele wereld kijkt uit naar pareltjes,

Gisteren ook betaalde ik mijn maandelijkse hypothecaire annuiteit aan de BV en dit bedrag enz wil ik graag herbeleggen op een prudente wijze. 
Ik hoop dat ik ooit nog eens tijdig een pareltje voorbij zie komen en ik op tijd ben om een investering te doen.

5 opmerkingen:

  1. Hoor ik van één van mijn zoons ook. Als een project een beetje aansprekend is en een gunstige rating, moet je er snel bij zijn. Dat zet het "prudent" handelen denk ik meer en meer onder druk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn vriend en ik willen hier ook mee gaan beginnen. De spaarrente zet geen zoden aan de dijk en een vriend van ons heeft ons over gehaald. Ik ga me er morgen op mijn vrije dag in verdiepen en wellicht doen we binnenkort onze eerste investering.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat crowdfunding heel bijzonder. En ook mooi dat bedrijven zo kansen krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prudent betekent een bepaalde vorm van "wijs". Iets in de richting van rentmeesterschap en duurzaam beheer.
    Maarreeehh.... Consuminderen, je kijkt toch wel verder dan alleen de rating he? Wij investeren diverse projecten (alle ratings), en lezen heel kritisch de voorstellen. Sommige A ratings zijn producten die wij niet willen sponsoren. En er zitten ook voorstellen tussen die ik niet geloof: 20 jaar ervaring en geen eigen geld kunnen meebrengen en dan financieel advies als product? Yeah Right Mooi Niet. Sommige E ratings zijn zaken die overtuigend overkomen en/of zaken zijn die wij willen zien en een kans geven. Een eventueel verlies zien wij dan als mijn bijdrage aan een betere wereld (ipv de collectebus).
    Dus wij investeren obv de rating EN het voorstel. Dan is het net iets makkelijker om een investering te vinden. Maar het blijft snel gaan, al is het niet voor alle projecten. Vind ik wel een goede ontwikkeling: crowdfunding werkt dus.

    BeantwoordenVerwijderen