maandag, februari 09, 2015

Hoe voelt het na een jaar in de WW?

De vrije tijd is geweldig, ik ben er blij mee. Niet in geld uit te drukken, als je dan voldoende geld hebt natuurlijk. Mijn gezondheid is verbeterd. Absoluut. Voordat ik de WW in ging, was ik echt zowat overspannen van het geregel tussen neus en lippen door.
Ik ben stukken luier dan vroeger. Ik zeg soms gewoon, dat ik iets later pas kan doen, omdat ik ergens 'druk' mee bezig ben. Grote onzin natuurlijk. Vroeger deed ik alles er tussen door.  Het grenzen aangeven waar ik voorheen zo'n moeite mee had, gaat me veel gemakkelijker af.

Dankzij jarenlang zuinig zijn, in mijn geval in vijf jaar 90.000 euro hypotheek afgelost op één inkomen, heb ik nu het gevoel dat ik riant leef.

Ik spaar nu niet meer voor extra hypotheek aflossingen, alhoewel het een klein beetje hypotheek over is, irriteert dat toch. Het vreet dat ik die hypotheek niet op nul euro is. Aan de andere kant is het heerlijk dat ik de hypotheek van mijn eigen stamrecht BV werd geleend.

Momenteel ben ik bezig om voor de eerste keer een aangifte vennootschapsbelasting en jaarrekening in elkaar te fabrieken. Ik heb veel te maken gehad met de jaarrekening voor een groot bedrijf, maar niet voor de belastingdienst en de KvK. Het is wat onwennig. Maar met zijn tweeën komen we er wel uit.

De winter is nooit mijn ding, ik hou meer van de zon. Zie ik de zon en niet een grauwe winterdag, dan gaat mijn stemming omhoog.
Als het glad is scooter ik niet, en ik ben blij dat ik kan wachten tot het daglicht is, voordat ik de deur uit ga.

Heel vaak ben ik naar de film geweest op mijn Pathé abonnement en ik kom regelmatig in de bibliotheek, de markt.
Gelukkig sport ik regelmatig, en vooral ik wandel, het appje met het aantal afgelegde kilometers en voetstappen stimuleerd. Mensen zeggen dat ik slanker ben geworden. Alleen de ouderen weten hoe lastig het is om af te vallen.

Het voorjaar en de zomer, ik kan er niet genoeg naar uitkijken.

En dan is er het verzoek om vrijwilligerswerk te gaan doen. Grrr... Maar goed ik ga het doen en volgende week maandagavond is de eerste vergaderavond. Alhoewel ik heb gezegd dat de maandagavond mij niet uitkomt omdat ik altijd met de buurtjes AquaAerobics doe, heb ik besloten, om een half uur later, namelijk om half negen naar de vergadering te gaan.
Als ik nu al mijn sportavond zou wijzigen, is in de toekomst een eenmaal vrijwillige wijziging van avond standaard. Dat wil ik niet, dus dat doe ik niet. Basta.

Financiën was mijn werk, maar nu heb ik er een hartgrondige hekel aan. De hoeveelheid administratieve taken zijn toegenomen voor de BV en mijn privé administratie simpeler, omdat er minder binnenkomt.
Ik heb nog een dingetje met het ABP, wan er wordt nog steeds bijgedragen aan het ABP en toch ontvang ik niet meer deeltijdpensioen. Onterecht vind ik dat, Het ABP beslist anders. Ik kom er niet tussendoor.


1 opmerking:

  1. Dat klinkt heel positief moet ik zeggen. En geen sprake van verveling of zo!

    BeantwoordenVerwijderen