dinsdag, februari 24, 2015

Mijn nieuwe energie termijn bedrag is 50 euro

Dat is nog eens top. Mijn nieuwe energieleverancier vertelde me dat ik dit jaar slechts 50 euro ga betalen per maand.
Daarboven ontvang ik aan het einde van het jaar ook nog eens 200 euro welkomstpremie.

Qurrent stuurde ik het overzicht van mijn zonnepanelen en het berekende hoeveelheid kWh. In mijn geval 1910 kWh.

Afgelopen jaar betaalde ik na welkomstpremie 452 euro en dit jaar zal dat nog maar 400 euro zijn, zo is de verwachting.

Het was een investering die zonnepanelen, maar economisch zelfstandig zijn, of het nu met een afgeloste hypotheek is of met eigen zonnepanelen. Fantastisch. Ik bewoon een eengezinswoning energielabel C

Als ik nog meer ruimte zou hebben, deed ik er nog meer zonnepanelen bij, of opteerde ik voor een passief huis.

8 opmerkingen:

  1. @Izerina, ik heb de ferraris meter. Ik heb een econoheat in de kamer gehangen en die zet ik overdags aan.
    De was en de oven op piekstroom.
    Als je de meterstanden bij houdt, is het makkelijk zat om op stroom te sturen.

    Ik verbruik nu meer stroom dan vroeger, 2200 kWh nu tegen 1854 kWH vroeger.

    Warme winter en nog maar 622 m3 verbruik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Investeren loont op deze manier.
    Mooi toch.
    Hier een super energie zuinig huis.
    Hierdoor is maandbedrag 54 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Meer door Minder, welk energielabel heeft jouw huis? 54 euro voor een heel gezin is niet slecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er wel achter dat een energielabel ook weer niet zoveel zegt over je energieverbruik. Ons vorige huis was een twee onder eenkapper en die heeft een C-label. Ons nieuwe huis is vrijstaand en heeft een B-label. In ons nieuwe huis is het gasverbruik dubbel zo hoog als in ons vorige huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Yelena Yeli van een vrijstaand huis kan ik alleen maar dromen. Ik had er bij moeten zeggen dat het een eengezinswoning is. Ga ik de tekst aanpassen.
    Een vrijstaand huis label B, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit huis is ons derde huis. We hebben de vorige twee met overwaarde verkocht en we hebben altijd veel kunnen sparen. Een vrijstaand huis was een droom van manlief en mij en het is gelukt :-)
    We zijn al heel lang aan het consuminderen, manlief heeft opleidingen gedaan en promotie gemaakt. we hebben vanwege mijn wat lastige gezondheid heel veel niet kunnen doen. Dat was en is niet altijd leuk maar daardoor hebben we ook meer kunnen sparen.
    Enne, als je in een huis woont en je hebt het naar je zin, dan is dat aktijd mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen