maandag, februari 16, 2015

Stedentripje naar Groningen

Afgelopen zomer voer ik met de Stena Line van Hoek van Holland naar Harwich en door met de trein naar Londen. Twee nachten slapen op de boot en een lange dag in Londen.
Op de weg terug kocht ik aan boord twee treinkaartjes. Een treinkaartje besteedde ik eerder aan een lange dag naar de big city en zaterdag treinde ik naar Groningen en ook weer terug.

Ik besloot om met mijn museum jaarkaart  naar het mooie Gronings museum te gaan en nog wat rond te kijken in Groningen stad.
Het museum ligt heel dicht bij het station en als je nog even doorloopt, kom je in de gezellige binnenstad. Het museum in Groningen is een architectonisch hoogstandje en echt iets dat je echt een keer gezien moet hebben en de stad ook.

Leuke bijkomstigheid was dat ik daar met  Zuinigaan een afspraak had in het museum restaurant, heel gezellig bijna anderhalf uur ronduit gepraat. We moesten stoppen met praten, anders had ik mijn doel gemist, het museum en de stad.
Zuinigaan kent het museum heel goed. Ze werkte er jaren terug als stagiaire een tijdje.

Ik vind Groningen een leuke stad en het museum is een toppertje. Aanrader.


5 opmerkingen:

  1. Wat leuk je was in mijn stad! Ik ben geboren en opgegroeid in Groningen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vorig jaar ook geweest. Het station vond ik ook een van de hoogstandjes. Vooral binnen, in de stationshal. Je kunt je daar zo meer dan 100 jaar terug in de tijd wanen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Groningen is idd een mooie stad. Ik heb er gestudeerd en ook een paar jaar gewoond. Een beetje een stad met een dorpsgevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @StapStories: de hal van het station is inderdaad prachtig! En dan te bedenken dat al dat prachtigs in de jaren 60 door "modernisering" volledig aan het oog onttrokken was! Toen was het een zeer zakelijke "recht-toe-recht-aan" hal. Ik was blij verrast dat er zo veel moois achter die lelijke plafonds en wanden vandaan kwam!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb ik de binnenkant van het station gemist, Ik kwam aan via perron 1b en vertrok via 1b, naar 4a.

    BeantwoordenVerwijderen