dinsdag, maart 03, 2015

91-jarige vrouw solliciteerde in Sillicon Valley en kreeg de baan

Sillicon Valley is de plek van high tech daar verwacht je toch niet dat een 91-jarige vrouw een baan krijgt als ontwerper!
Parttime, drie dagen per week. Haar collega's zijn gemiddeld zo'n 60 jaar jonger dan Barbara Beskind. Ze gaat adviseren bij het ontwerpen van apparaten voor ouderen.

Als sinds haar jeugd in de grote depressie  rond 1930 droomde ze van een baan als ontwerper. Dat kon toen niet. Ze werd gediscrimineerd, omdat ze een meisje was.
Uiteindelijk werd ze een therapeut in het leger en ze schreef boeken.

Logisch  dat werklozen boven de zestig moeten solliciteren en we tot onze zeventigste blijven werken.  Deze vrouw is ons rolmodel.

Onderstaand boek in het Engels gaat over haar jeugd en de great depression in New York .u


 

bron: Nu.nl

5 opmerkingen:

  1. logisch dat we tot ons 70ste blijven werken, was het maar zo gemakkelijk, meestal word je uitgekotst door je werkgever, blij dat hij weer iemand kwijt is, ik had vroeger ook het idee dat je moest kunnen blijven werken zolang je wilde, maar dat is hier in Nederland dus echt nog niet mogelijk. Ja ik werk nog, ik ben nu bijna 68, maar ik werk nog maar af en toe, als er iemand ziek is of op vakantie, dat is mijn bedoeling nooit geweest, gewoon doorwerken zolang je kunt en wilt, dat was het plan en dan gaat het niet om geld, ook al is dat een leuke bijkomstigheid, maar mij gaat het om contact met anderen en aangezien vrijwilligerswerk mijn pakkie an niet is......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat het per baan en situatie verschilt. Mensen met zware beroepen, denk aan stratenmakers, zijn echt al op voordat ze 70 zijn. Ik ben 50 en heb 33 jaar gewerkt. Vorig jaar ben ik gestopt, hewoon omdat ik het niet leuk meer vond. En nee, mijn man heeft geen topbaan. We hebben nog 3 thuiswonende kinderen maar hangen niet aan luxe. We gaan niet met vakantie, hebben een kleine auto, letten op de boodschappen enz. Als je iets graag wilt, moet je je leven aan
    Assen. Het is het meer dan waard. Ik doe vrijwilligerswerk bij demente ouderen en dat is heerlijk. Als het je alleen om contacten gaat, is vrijwilligerswerk beter dan een betaalde baan als je ouder bent. Een jongere werkloze kan jouw baan dan weer krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Ipie goede beslissing geweest voor jou en je gezin.
      Veel vrouwen voelen zich niet fijn wanneer ze financieel afhankelijk zijn.
      Meer vrouwen dan mannen blijven thuis, men zegt dat datky omdat mannen vaak meer verdienen.
      Je bouwt geen pensioen op en dat is in de verre toekomst lastig.
      Ik begrijp dat het heerlijk is niet kn
      Loondienst te werken
      Ik geniet iedere dag van mijn vrijheid
      Als ik het over zou
      Mogen doen werd ik ondernemer.

      Verwijderen
  3. Ipie, mooi streven, maar als je geen partner hebt, dan is niet werken geen optie.

    BeantwoordenVerwijderen