zondag, maart 08, 2015

Boek Hypotheekvrij is geactualiseerd

Hypotheekvrij
Het boek  Hypotheekvrij voldeed niet meer aan de veranderde maatschappij en de nieuwe hypotheekregels, het was nu al verouderd.

Dit boek is met  een nieuwe versie op de markt gekomen  en de prijs is verlaagd tot slechts €9,95.








Toen het boek verscheen was ik al een paar jaar aan het aflossen.
Gerhard begon iets later met zijn hypotheek aflossen en schreef dit boek.
Hij refereerde aan mijn aflossen en schreef dat ik het constant aflossen soms goed zat was. Het klopt, als je altijd maar de duimschroeven aandraait dan is dat best lastig.

Hypotheek aflossen werkt verslavend. Iedere keer dat er weer een geldbedrag naar de bank gaat en je ziet de schuld verminderen, dan ben je daar blij mee en dat stimuleert enorm.
Ik hield vanaf 2008 een speciaal blog bij over hypotheekaflossen en het uitschrijven uit het hypothecaire kadaster kostte me via de notaris minder dan 100 euro. Maar wat een feest is dat!




6 opmerkingen:

  1. jammer dat deze in belgie niet te vinden is ik had deze graag eens gelezen ,ook al zijn niet alle regels en tips toepasbaar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Bespaarvarkentje, jammer idd. Online kopen heeft geen zin?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben vorig jaar de hypotheek geheel afgelost en ik wist helemaal niet dat je dan nog ingeschreven staat bij een hypothecaire kadaster. Gelukkig lees ik regelmatig jouw blog en toen ik bij jou las over uitschrijving uit het hypothecaire kadaster heb ik daar info over gezocht en hebben we ons ook laten uitschrijven. Een vodje van nog geen half A4. Kosten 88,65 (Gewoon het notariskantoor genomen die deze dienst het goedkoopst aanbood. En dat deden ze prima!) Vreemd dat de bank je niet informeert dat het het huis nog ingeschreven staat in het hypothecaire kadaster. We waren blij met ons papiertje en het voelt geweldig om niet meer afhankelijk te zijn van de grillen van een bank! (Nou ja, iig niet wb ons huis!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een reden om niet uit te schrijven uit het hypothecaire register is dat je bij een eventuele verhuizing of verbouwing het geld makkelijk weer kunt opnemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Mirjam, gefeliciteerd. Na vujf jaar geen BKR aantekening meer.
    Goed gevoel geeft het.

    @Nienke, ook als je je hypotheek weer wilt ophogen, wil de bank dat je aan een miljoen vereisten voldoet. Ik dacht ook dat ik met de aflossingen een krediet kon opnemen. Het gaat lastiger dan je wordt voorgespiegeld.

    Bovendien, als het is afgelost, spaar je best eenvoudig nieuw geld.
    Ik denk dat de meeste mensen te vaak en te snel verhuizen. Dat kost veel geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat lijkt me inderdaad heerlijk, om geen hypotheek meer te hebben! Zover is het hier helaas nog niet, maar met elke aflossing kom ik daar ook weer een stapje dichterbij.

    BeantwoordenVerwijderen