dinsdag, maart 24, 2015

Contant wordt door 61% van de mensen betaald

Maar liefst 61% van de mensen betaalt contant.  Ondanks alle reclame die besteed wordt aan het betalen met je betaalpas, wordt het vaakst contant betaald.

In de plaatselijke Lidl is één kassa alleen voor pintransacties geopend. Als je snel geholpen wilt worden, dan moet je die kassa nemen. Veel minder klanten voor je.

Ik betaal contant en ben één van die éénenzestig procent van de mensen die contant betaalt.
Op vrijdag pak ik nieuw geld, pak mijn boodschappenbriefje, bereken hoeveel geld de boodschappen zullen gaan kosten en maak een budget op voor alles wat ik die week nog verwacht te betalen.

Ik weet dat veel mensen dol zijn op pinnen, zo gemakkelijk, maar wil je echt opletten op wat je betaalt, dan is contant betalen de juiste keuze.

7 opmerkingen:

  1. Ik hoor ook bij die 61% en vind het een ideaal systeem om overzicht te houden. eens per maand pin ik een vast bedrag en daarvan neem ik iedere week een deel in mijn portemonnee. Zo heb ik een prima overzicht wat ik die week nog te besteden heb en waar nodig kan ik het menu nog een beetje bijsturen naar wat goedkopere gerechten. Verder spaar ik nog een beetje zodat ik goede aanbiedingen wat extra in kan slaan. Kan zo van sommige producten de A merken kopen voor een zeer aangename prijs. Cato

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoor er ook bij. Pin één keer per maand het hele bedrag en verdeel het onder in kapper, tanken, uitjes en boodschappen. 4 of 5 keer 100 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uhm.... voor mij is pinnen de juiste keuze als ik precies wil weten wat ik betaal.

    Ik vergeet bonnetjes te vragen, vergeet bedragen en geef geld veel makkelijker uit als ik het contant in handen heb.

    Dat contact betalen bij jou zorgt voor meer grip op je geld, wil niet zeggen dat dit voor iedereen zo werkt... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik pin meestal, contant geld lijkt bij mij sneller te verdwijnen. Voor iets als alleen boodschappen ofzo is het wel makkelijk, maar als ik geen contant geld heb, kan ik bv ook niet overal spontaan snacken/ijsjes kopen. Dat scheelt weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik betaal contant, hierdoor heb ik veel beter overzicht van mijn uitgaven. Yasr

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik betaal juist met de pin voor overzicht. Op de app van de bank kan ik alles bijhouden en ik hou n begroting bij in excel.

    Bij contant vergeet ik in de snelheid bedragen en gaat het geld er makkelijker uit.

    Juist door vooruit te kijken in Excel en uitgaven te plannen weet ik wat ik kan uitgeven en ga ik er niet overheen.

    Dus dat werkt zeker niet voor iedereen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pinnen geeft mij meer overzicht. Zelfs als je iets vergeet op te schrijven kun je het later nog terugvinden op de overzicht van de bank.

    BeantwoordenVerwijderen