woensdag, maart 18, 2015

Aanbod voor een gratis ThermoSmart thermostaat

Afgelopen week ontving ik van mijn ex-energieleverancier een aanbod dat ik niet kon afslaan, of toch wel? Ik kan je vertellen dat ik nog steeds uitgevoerd ben met twee linkerhanden en ik had er geen zijn in.
Het aanbod was als volgt, betaalt u nu bij uw nieuwe leverancier €50/maand? U kunt bij ons terug komen en dan ontvangt u de ThermoSmart van 249 euro.
Dat ik aan het einde de welkomstpremie van €200,00 dan niet zou ontvangen, daar werd geen vervangend aanbod op gedaan.

Ik heb al een voorgeprogrammeerde thermostaat, die ik kocht op Marktplaats en geïnstalleerd door ex-vriend. Ik heb nog nooit iets aan de instelling gewijzigd, behalve de noodzakelijke dingen, zoals vakantie en zomer- wintertijd. Jaarlijks kan ik nog net de batterijen vervangen en dat is het dan ook wel.

U hoeft maar twee draadjes te wijzigen, zo vertelde de verkoper me. Twee draadjes? U bedoelt dat ik ook een haak of zo moet bevestigen en bovendien is mijn behang afgelopen jaar vakkundig geverfd.
Nee, ik ben niet voor overbodige werkzaamheden, als het al goed is.
Alle overbodige werkzaamheden bedoel ik daar mee.
Maar wil je weten hoe slim die Smart Thermostaat is, dan kun je die hieronder bekijken.



7 opmerkingen:

  1. Ik had een thermostaat die het wel deed maar ik kon de display niet aflezen, geklaagd bij fabrikant, nieuwe gekregen tja en dan...zelf installeren dus (single vrouw) Met de gedachte als ik het niet doe doet niemand het, dus mbv youtube filmpjes de thermostaat geinstalleerd, gelukkig niets boren ed maar opnieuw inprogammeren, vaak is het zo dat je niet durft (zo 1 ben ik er ook) maar als het moet kun je heel veel (zelf)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ConsuminderSingle, Je hebt gelijk. Knap van je.

    Maar ik heb al aardig wat lessen geleerd voor klunzen. Zo vergeet ik nooit meer hoe ik in mijn vorige huis water bijvulde in de CV en de pomp nog aanstond. Het zwarte cv-water spoot overal rond. Inmiddels weet ik wel hoe dat moet, maar het is nog niet mijn hobby.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap niet waarom je niet wat dingen leert ipv een slachtoffer-rol te kiezen en te doen alsof je niks kan. Iets met je handen, schroeven, of een stekker aanzetten, een band plakken of een thermostaat ophangen is geen hogere kunst, dat is gewoon iets wat iedereen zou moeten kunnen die ook een normale baan heeft en belasting betaalt. Alsof 'Single Vrouw' een excuus is.. pfff

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik proef totaal niets van een slachtofferrol in dit stukje. Het zou fijn zijn als je jou waarden en normen niet door zou drukken. Jij bent van mening dat iedereen met een 'normale' baan en die belasting betaald bovenstaande klusjes zelf maar moet kunnen. Het lijkt mij dat iedereen dat lekker zelf moet weten hoe hij/zij de dingen doet (zelfstandig of laten doen).

      Verwijderen
  4. @Anoniem, slachtofferrol dus.
    Waarschijnlijk omdat ik een kei in delegeren ben.
    Voordeliger is het om een ouderwetse te hebben.
    Ik heb een goede thermostaat die voldoet. Als ik over zou stappen, zou ik ook een voordelig tarief hebben, maar mijn welkomstpremie van 200 euro zou ik kwijt zijn. Dat is dan wel duur en niet duurzaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben toch maar een Toon van de eneco genomen, ook al moet je dan een abonnement nemen voor 4jaar, je kan dan niet meer overstappen. Maar dat willen we ook niet na al die jaren tevreden klant te zijn bij eneco.Ik ben erg tevreden over de Toon, ik kan op afstand met mn smartpone de temperatuur regelen.We letten nu meer op want we verbruiken.En zijn zuiniger geworden met energie.ALs je voor 4 jaar tekent dan krijg je ook nog eens windkracht korting.

    BeantwoordenVerwijderen