maandag, maart 16, 2015

Hoe heb ik ooit tijd gehad om te werken?


Het heerlijke nietsdoen is wel aan mij besteed. O, o wat heb ik het druk met nietsdoen.
Op maandag bestelde ik veel spullen, die op dinsdag allemaal tegelijk thuisbezorgd worden.  Welke spullen, past dat wel in een consuminderend minimalistisch opgeruimd huis, kun je je afvragen.

Nou prima hoor, eindelijk doorgezet om een tent te bestellen voor komende zomer en er komt toch nog een tv in huis, die stop ik weg achter het gordijn. Lekker uit het zicht en ik kan je nu al vertellen dat er géén voetbal op gekeken zal worden. Nooit, helemaal nooit.
Maar wel af en toe iets kijken horende bij het bankhangen. Nog een Econoheatje er bij voor in de woonkamer, dat ik komende winter het nog iets warmer stook in de woonkamer.
De spullen werden dinsdag bezorgd, zodat ik maar één keer thuis hoef te wachten op Post.nl en wat vervelend is dat wachten.

Woensdag naar boten gekeken en nog eens gekeken en niet gekocht op de HISWA in Amsterdam.
Wat een mooie boten zag ik daar. Wat een verleiding.

Donderdag is de moestuin weer bezocht, de aardbeien plantte ik op een andere plek, waar tot voor kort de prei stond. De donderdagmiddag aan een film besteed.

Vrijdag zaaide ik de peen in de moestuin en verborg het onder wat potgrond, veel water en aan elkaar genaaide glasgordijnen. Deed ik  de wekelijkse shopping ronde  met behalve een bezoekje aan de winkels , ook een bezoekje aan de markt, de bibliotheek.

Mijn humeur kikkert van de zon echt geweldig op. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die de winter en de sneeuw fantastisch vinden. Ok, vriezen dan, maar dan echt met ijs op het water en in de minder muizen, mollen, muggen en ander gespuis.

Nietsdoen is wel aan mij besteed, kun je zeggen. Nee, ik heb nog niet alles genoemd, de gewone dingen, en wat ik  's avonds deed noemde ik niet.

4 opmerkingen:

  1. Ha ha, wat leuk om te lezen, geen tijd hebben voor een pyamedag!

    Ik vind het ook heerlijk om niet meer te hoeven. De dagen komen wel vol, Je begint wat later, -wel normale tijd op blijven staan - en een dag ligt voor je met of zonder afspraken. Ik geniet er echt elke dag weer van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Lot, in feite wel, want ik lees veel. De krant, boeken, blogs. Het is de zomer, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo te lezen doe je zeker niet niets, maar wel alles waar je energie van krijgt. Lekker toch?

    BeantwoordenVerwijderen