donderdag, maart 12, 2015

NS e-ticket en treinbelevenissen

Gisteren gebruikte ik een digitale NS bon en een kortingskaart voor de HISWA show in de RAI om bootjes te kijken.

Volgens de gebruiksaanwijzing op het e-ticket had ik deze code  moeten gebruiken om de poortjes op het station te openen.
Samen met mijn Hiswa kortingskaart en identiteitsbewijs zou het allemaal goed komen.

De poortjes openden niet en gelukkig kon ik doordat 1 poortje open was toch nog naar binnen.
Voor het openen van de poortjes hoorde ik niets. Toen ik eenmaal binnen met de code naar buiten wilde hoorde ik een grote piep, maar er gebeurde niets.

Gisteren ben ik niet gecontroleerd, maar wel zag ik een conducteur zitten dichtbij de uitgang. In verband met de wilde staking van gisteren, had iedereen gratis mee kunnen rijden.

De conducteur vertelde me dat dit systeem pas over twintig jaar zou gaan werken....
Vanmorgen hoorde ik op het nieuws dat de poortjes echt per mei 2015 dicht zullen zijn,

De mishandeling door zwartrijders van een vrouwelijke conducteur die in haar uppie een hele trein moest controleren dat is beslist niet veilig genoeg
er meer conducteurs op de trein zullen zijn om meer veiligheid voor de conducteurs te handhaven.
Een conducteur mishandelen, dat doe je niet. Dan ben je geen knip voor de neus waard.
Ik geef de stakers groot gelijk, dat zij actie voerden voor meer veiligheid voor het NS personeel.
Vervelend voor de forensen, dat de wilde staking net rond spitsuur in de regio Rotterdam uitbrak.

's Morgens was er een wisselstoring en 's middags een wilde staking. Ik heb al zwaar de P in reizen met de trein. Gisteren was ik door de wisselstoring net te laat voor de opening van de Hiswa. Jammer.
Gelukkig hoefde ik niet met het vliegtuig of op tijd voor een sollicitatie of iets anders belangrijks.Ik was blij met de prijs van het dagretour, slechts 9 euro, daar kan ik geen auto voor rijden, maar verder is de trein niet mijn ding.
Op weg naar Groningen hoorde ik via de intercom dat je consumpties kon kopen. Even later zag ik de cateraar staan. Hij kon niet verder. Het gangpad was versperd door passagiers.

3 opmerkingen:

  1. Ik moest laatst ook noodgedwongen met de trein naar een afspraak (auto stuk). Ik vind de trein leuk voor uitjes maar niet voor woon-werk verkeer en afspraken. Het is te onbetrouwbaar en dat gedoe iedere keer met die OV-chip.
    Ik kreeg laatst een foutmelding met inchecken, kon ik naar de balie. Trein gemist, volgende dan maar.
    Alleen toen ik uitcheckte, zag ik dat ik een tientje of 20 euro erbij had gekregen van de NS medewerker die het had proberen op te lossen. Die mensen weten het gewoon ook niet meer. Dan gaan binnenkort de poortjes dicht, dat gaat nog een hoop verwensingen opleveren...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de trein ontzettend onbetrouwbaar. Mijn man en zoon hebben om de haverklap enorme vertragingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn eerste auto kocht ik vanwege de onveiligheid van het ov (Na 19.00 uur voelde ik me in de metro in Rotterdam echt niet meer veilig in onze wijk met alle drugsverslaafden en weirdo's). De auto ging nooit meer weg, vanwege de onbetrouwbaarheid, de kosten en de traagheid van het ov.

    BeantwoordenVerwijderen