woensdag, maart 25, 2015

Tijdsbesteding met de moestuin

Moestuinieren is best leuk, als je er de tijd voor neemt. Het moestuindeel dat ik heb is slechts 60 m2. Ieder jaar neem ik me voor, om het beter en anders aan te pakken.  Ieder jaar voer ik strijd met de klok en het moestuinen.

Aan het begin van het seizoen lukt het me nog wel en het scheelt natuurlijk enorm, dat ik nu alle tijd van de wereld heb.
Dit jaar is het me al zes weken gelukt om drie keer per week 's morgens vroeg in de moestuinkleding, door het mooie Midden Delfland naar de moestuin te scooteren.
Twee uur trek ik uit per keer uit voor een moestuinbezoek. Zo rond acht uur vertrek ik en rond 10 uur ben ik weer thuis. Dan douch ik me en kleed me om. Dan kan de dag lekker beginnen en heb ik het gevoel wat gedaan te hebben.

Afgelopen jaar heb ik zaden overgehouden en die zal ik dit jaar opnieuw gebruiken. Vorig jaar kreeg ik een compostbak en die staat nu op de moestuin. Mijn keuken compost neem ik in een bak mee en deponeer ik op de moestuin.
De kosten voor het moestuinieren zullen, zo hoop ik dit jaar lager zijn, dan vorige jaren.

Ik keek naar mijn potgrond gebruik van vorige jaren en kocht die dit jaar voordelig in bij Van der Spek in Zevenhuizen. Ik was net te laat voor de aanbiedingen van de Gamma, maar bij Van der Spek is het altijd voordelig 18,35 euro voor 12 x 30 liter.

Moestuinierde ik vroeger voor het voordeel, tegenwoordig doe ik het vooral om de smaak, om de vitaminen. Moestuingroente is niet te vergelijken met de groente die je in de supermarkt koopt. Veel zachter, veel meer smaak zit er in deze groenten.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen