zaterdag, maart 07, 2015

Nieuwste boek van Gerhard Hormann "De omgekeerde werkweek"


Link naar Bol.com
Het laatste boek van Gerhard Hormann is vlak voor de Boekenweek verschenen en het heet "De omgekeerde werkweek. ".
Dit boek is net zo'n klapper als zijn voorgaande boeken. Het boek leest als een trein, het inspireert om nog sneller aan een hypotheekvrij huis te werken.
Het boek kreeg ik eerder in .pdf te lezen.

Als je het  deze week, tijdens de boekenweek  koopt, dan kun je met het boekenweekgeschenk op 15 maart aanstaande gratis reizen met de trein. Bijvoorbeeld naar de landelijke Genoegdag in Oss.

Het boek de omgekeerde werkweek  past bij de consuminderende levensfilosofie van Genoeg. Je hoeft niet tot je 70e te werken, maar een paar dagen per week.  Het helpt als je een partner hebt en die partner ook slechts een paar dagen werkt, maar ook voor de single is het mogelijk om minder te werken. Als je een relatie hebt en beide partners minder werken, is dit beter voor de relatie.

Als iedereen minder werkt is er meer werk voor iedereen. Precies dat wat 'genoeg' is, er is voldoende voor iedereen.
Zelf heb ik opgezien tegen een baanloos bestaan met minder inkomen, maar nu ik minder inkomen heb en veel vrije tijd heb, waardeer ik het leven veel meer. Genieten van wat je hebt, maakt je creatiever. Eigenlijk leef ik nu, in plaats dat ik geleefd word door de ratrace. Ik werk aan mezelf in plaats van voor de baas. Het bijna afgeloste huis helpt daarbij.

Binnenkort schrijft Gerhard zelf een stukje over dit boek op mijn blog, maar omdat het nu de boekenweek is, wil ik dit boek nu alvast promoten.
Dit boek van Gerhard inspireert om nog sneller je hypotheek af te lossen. Om vrij te komen van alles wat moet en wat nog meer moet.

5 opmerkingen:

  1. Het is altijd even wachten voor een nieuw boek bij de bieb ligt. Maar je maakt me nieuwsgierig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb geen hypotheek, want huurhuis. Maar die omgekeerde werkweek spreek me toch wel aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik schrijf hem op mijn briefje voor de bieb. Het eerste boek vond ik super. De boeken daarna heb ik ook gekocht,maar het tweede boek werd al minder en het derde boek vond ik helemaal niks. Het enige dat is blijven hangen is dat hij fiets kocht van een bepaald merk. Ik zou het merk niet eens meer weten :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh... heel impulsief wilde ik het boek meteen kopen. Maar als iemand die deze theorie al in praktijk brengt (een werkweek van twee dagen) moet ik toch leren niet alle leuke boeken meteen te bestellen. Ik wacht af tot er wat recensies online verschijnen, maar ben wel heel benieuwd naar de inhoud!

    BeantwoordenVerwijderen