zondag, april 12, 2015

Bankpasje in de pinautomaat laten zitten en gelukkig al weer terug

Bij een tankstation  van tankplezierig.nl tankte ik mijn tankje vol en hierna stak ik mijn bankpas weer in de automaat om mijn benzinebon te verkrijgen.

Reuze spannend, want soms is er helemaal geen benzinebon, want dan is er niet voldoende papier, maar dan nog wel papier om Vlampunten te sparen.

Het is een onbemand benzinestation. Voorheen kon je dan handdoeken sparen voor een paar vlammen en heel veel bijbetalen en nog wat dingen, die weinig mensen willen. Terwijl ik mijn pas in deze automaat stopte voor de bon, was ik eerst verrast, dat er een bon uit kwam, dat er nog een vlammenpuntenbon van de vorige klant in het apparaat was blijven zitten. Ik keek vervolgens om me heen en het leek wel of er een bos aan vlammenbonnen overal rond de benzinepomp lagen. Wat een rotzooi.  Daar was ik zo mee bezig, dat ik mijn ASN bankpas in de automaat heb laten liggen.

Een drie kwartier later werd ik gebeld door een onbekende en zij vroeg me of ik mijn bankpas kwijt was. Snel kijken en ja, dat was zo. Gelukkig sta ik in het telefoonboek.  Wat een mazzel toch.  Een uurtje later ben ik mijn pas op gaan halen.
Ze wilde me duidelijk laten weten dat er ook nog goede mensen op de wereld waren. Ja, natuurlijk denk ik. Ook ik heb weleens een portemonnee terug bezorgd door 1888 te bellen voor nummerinfo en kreeg ik een mobiel telefoonnummer.  De portemonnee is terug gegaan en ik kreeg bloemen. Totaal onnodig lijkt me, het kan iedereen overkomen.

Moraal van dit verhaal? Zorg dat je in het telefoonboek staat. Wil je niet in het telefoonboek, ook prima, maar zorg dan dat je telefoonnummer bij 1888 bekend is.

10 opmerkingen:

  1. Toch had je geluk. Het had ook een onverschillig iemand kunnen zijn,die je pas gewoon weggooide.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moraal van dit verhaal is dat jij mazzel hebt dat diegene de moeite heeft genomen jou op te zoeken in het grote boek, niet dat jij daar toevallig in vermeldt staat.

    Linda



    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat iemand de moeite nam je o[ te sporen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Izerina, had gekund en dan was ik er pas een week later achter gekomen.
    @Linda, zou jij niet hetzelfde hebben gedaan? Zo toevallig is het niet dat ik in het telefoonboek sta. Ik heb daar actie op ondernomen.

    @Minofmeer, zou jij niet hetzelfde hebben gedaan?

    @Allen de bonnenpunten tankapparaat vervuilingsmachine heb ik gevraagd om te stoppen met deze actie. Er is geen behoefte aan die bonnen,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wees maar blij dat deze mevrouw zo vriendelijk was om de moeite te nemen om uit te zoeken van wie die pas was en om jou op te bellen. Het bespaart jou weer een heleboel rompslomp (zoeken naar de pas, blokkeren van de pas, nieuwe pas aanvragen...).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind dat je een hele vreemde en ook wel kwetsende opmerking op mijn blog van vandaag hebt achtergelaten. In een stukje over wat ik in maart kocht - waaronder vervanging van kapotte keukenapparaten schrijf jij als reactie dat je mijn motivatie om af te lossen niet sterk vind. Ik vind dit echt vreemd aangezien we dit jaar juist als een speer gaan met aflossen.
    Misschien kun je voortaan wat genuanceerder reageren?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Minofmeer, ik heb inmiddels terug gereageerd op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat iemand de moeite heeft genomen jou op te sporen. ( dat jij in het telefoonboek vermeld staat is bijzaak )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan me best in het telefoonboek laten vermelden, maar wie heeft zo'n ding nog? Ik niet hoor.

    Vooral fijn dat je m terugkreeg dankzij haar moeite. Ikzelf kreeg mijn pas terug via de politie, nadat iemand m gevonden had.

    Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Suzanne, hoe zoek jij contact met mensen, van wie de post bijvoorbeeld, bij jou door de brievenbus kwam?
    Op ren pasje staan alleen voorletters en achternaam, geen adres.
    Toegegeven, mijn achternaam is redelijk uniek.

    BeantwoordenVerwijderen