zaterdag, april 11, 2015

De boodschappen voor week 15 - 2015

Dit zijn de boodschappen voor week 15


Veel minder dan vorige week. Dat was dan ook een dure week. Die werd nog duurder door een uitgaven van 10 euro voor het vierwekelijks verven van mijn haar. Wel met verf die ik zelf jaarlijks in een grote hoeveelheid aanschaf.

Deze week gaf ik 22 uit aan deze boodschappen, en dan bereken ik die 10 euro van het haarverven er bij, dan kom ik aan 32 euro, nog 13 euro over.

Het afwasmiddel D re ft was in de aanbieding bij C1000, dus ging ik op weg naar de moestuin naar deze winkel. Twee stuks 2 euro.
Waarom dit dure middel? Afgelopen jaar heb ik een fles Dre ft en een fles Ac tion vergeleken door met de pen op het etiket te schrijven wanneer ik er mee begon en ook zo met de volgende fles. Geen aandelen, maar fles Dr ef t ging ruim een half jaar mee, en het sop was niet zo beroerd als met de goedkopere fles. Nu was het allemaal op. Kijkje genomen op voordeelmuis.nl  en voila, het voordeel van de Randstad, altijd wel een aanbieding in de buurt.

Dirk, altijd goed voor de Zonnatura bietensap, dubbeltjes voordeliger dan bij AH. en voor de gelegenheid een kaas pizza. Lekker makkelijk, totaal 4,19. Mijn laatste eigen gemaakte was zeer verantwoord, maar niet zo lekker.

Dat bierglas, daar gaat een halve liter in. Handig als je er al een hebt, onhandig als je hem omstoot en dat deed ik afgelopen week. Rondje kringloop en gelukkig er was nog een glas 0,75 cent.  Als ik opgelet had, had het me tijd gescheeld. Wekelijks drink ik 6 liter karnemelk en nog een paar flessen bietensap. Handig als ik niet om de klip klap dat glas hoef te vullen. Ja het komt soms mijn neusgaten uit.

Bij de Ac tion kocht ik schuursponsjes, schoonmaakazijn en een siliconen bakmat. Kosten 3,.47. De blauwe lakset 1 euro linksachter de  boodschappen is onderhoud. Deze kosten horen bij onderhoud. De tuinbank behoeft nog wat meer lak binnenkort.

De boer, 6 liter karnemelk en een pakje boter 5,70

De markt 7,90 voor een kistje met een kilo aardbeien voor 2,50, kleine komkommertjes, rode kool, aubergine, tomaten en twee bosjes munt. Die aardbeien zien er aantrekkelijk uit, maar geen Hollandse kwaliteit.
1 bosje munt gaat vers in de thee. het andere bosje hangt nu te drogen aan een keukenkastje. Ik ben benieuwd.

Vandaag maakte ik een heerlijk bakseltje, dat overbekend is. Voor de gelegenheid legde ik wat tomaten in het hete water en ontvelde ze, hakte twee uiten, liep naar de tuin voor wat bieslook, hakte een komkommertje in stukjes en hoppa in de boter, smoren die hap, peper en zout malen. Bij een broodje heerlijk. Kan natuurlijk ook bij zilvervliesrijst of wat dan ook.

Een favoriet is tegenwoordig een cup a soup, door een grote beker te vullen met heet water en een theelepel tuinkruidenbouillon en wat bieslook uit de tuin.

Morgen staat op het menu, bonen en een stuk zalm dat ik kreeg van iemand die ik een stol gaf. Voelde zich verplicht, had niet gehoeven van mij. Deze zalm komt van Schmidt vis uit Rotterdam Ik hoop dat het wilde zalm is. Gewone zalm is gekweekte zalm en ziet dan wit. Consumenten willen dat niet, dus wordt er een kleurtje aan gegeven.
Bij Lidl verkopen ze wilde zalm voor een aantrekkelijke prijs.

De rest van de week zal ik nog wel rode kool eten,  de bonen hebben in alle varianten op het menu gestaan en zullen ook deze week mijn maag verder vullen. Soepje.
De pluksla uit de vensterbank kan al voor de tweede keer geplukt worden.

Nog 13 euro over.

5 opmerkingen:

  1. Het loont zich goed om naar aanbiedingen te kijken. Toevallig deze week Zonnatura bietensap bij AH in de aanbieding voor € 1,39. Ik kocht vandaag vier flessen. Ik betaal zelden de volle prijs hiervoor. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Mascha, goede aankoop. Ik keek nooit voor aanbiedingen zonnatura. Maar dat gaat nu veranderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik koop nooit d r e f t als afwasmiddel gewoon omdat ik het te duur vind. Ik koop altijd het winkelmerk van colruyt (0.65 euro/l) en ik ben daar voldoende tevreden over. Ik doseer afwasmiddel altijd met een koffielepel zodat ik nooit overdoseer en teveel schuim heb. Voor mij werkt ons goedkope middel even effectief of de duurdere variant want d r e f t mag dan misschien wel langer meegaan maar als het afwaswater koud is, moet je toch ander water nemen.
    Wij kopen vaak het rodebietensap van S u n i t a en dat kost 1.19 euro voor 50 cl.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij gebruiken altijd het afwasmiddel van de aldi, geeft ook een goed sopje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Anoniem, ik kocht altijd het voordeligste van Action, Lidl of Aldi. Maar zoals gezegd, ik heb bijgehouden hoelang ik er mee deed, dat was als laatste fles van de Action.
    Dit keer gunde ik me die paar dubbeltjes extra. Wel heb ik overwogen om desnoods afwasmiddel zelf te maken.

    Dank voor het meedenken.

    BeantwoordenVerwijderen