donderdag, april 09, 2015

De boot ligt nog niet in het water

De boot ligt nu nog niet in het water.  Vermoedelijk is mijn boot vergelijkbaar met een verhuizing. Ook dan is niet alles tijdig geregeld. 

Vorige week zaterdag stond de kap er dan eindelijk. Ik ben ontevreden met het eindresultaat. De kap moet extra ondersteund worden in het midden. Dat was met de vorige kap niet zo. De man nam teveel tijd om de kap te maken. Hij had geen vertrouwen in mij. Ik denk, met de kennis van nu, " had geen vertrouwen in zichzelf dat hij de kap goed kon maken". Er moet extra ondersteuning in. Ik heb de p. in om meer spullen nodig te hebben en extra troep om die kap iedere keer op en af te tuigen. Minimalisten denken in tijd en troep.

Enfin, deze week was minder zonnig dan vorige week. Ik kon nu pas aan het werk om anti fouling te bevestigen en de boot met een wasmiddel schoon te maken.
Het is gelukt. Drie keer naar de winkel omdat niet de gevraagde kleur werd geleverd. Zucht.

Vandaag en morgen waren de hellingdagen op de watersportvereniging. De boten gaan dan in het water. Een club min of meer verplicht aangewezen vrijwilligers met de havenmeester van de Wsv gaan aan de slag.

Met veel geluk is gisteren de buitenboordmotor aan de boot gehangen maar nog niet bevestigd. De vorige eigenaar zou me helpen, maar zijn nieuwe boot, met de omvang van een drijvend eiland :-)) moest eerst het water in, vanaf vanmorgen acht uur tot vanmiddag twee uur,  heb ik lopen drentelen, lezen, wachten, wachten en toen werd duidelijk dat het hem niet zou worden.

De vorige eigenaar gaat met een vriend en iemand met een auto met trekhaak de boot in het water vleien. Een broer wil dit ook wel, maar is nu op vakantie. Als hij terug komt heeft hij vast nog tachtig dingen te doen. Niet onbelangrijk, ik wil niet afhankelijk zijn. Ik wil niet het jongste zusje zijn die niet zonder hulp van de familie kan.

De moestuin heb ik deze week gelaten voor wat het was. Ik hoop daar komende week mee door te gaan. De belastingaangifte voor de BV is de deur nog niet uit en mijn privé belastingaangifte is op een haar na gevild.

Ik ken mezelf, ik weet dat, wanneer alles gedaan is, dat ik wel weer iets nieuws verzin waar ik me op kan inzetten.

Vinden jullie het ook zo vervelend als je mensen om hulp moet vragen?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen