donderdag, april 09, 2015

De fietsen zijn klaar voor de zomer

Mijn fietsen stonden altijd maar in de schuur.  Een beetje afgedankt in een hoek.  De schuur is gelukkig groot genoeg voor wat hangende keukenkastjes, een viertal hangende grote witte tuinstoelen, een paar stoelkussens bovenop de keukenkastjes. Dan nog twee aan elkaar geschroefde metalen rekken. Die rekken worden steeds minder. De kleur van de rekken is nog zichtbaar, maar als het nog zo doorgaat, kleuren de leggers meer roestbruin dan de oorspronkelijke oker kleur.

Nog een hoek waar tuingereedschap staat, de droogmolen en de vlag en niet te vergeten ook nog de staande fietspomp.  In de hoeken staan dan nog de vrieskist, twee tenten en wat potgrond.

Het is de scooter die pontificaal in het midden van de schuur staat. Tien keer steken om de bocht om te kunnen en dan staat daar bijna 100 kilo, waar ik nog ternauwernood langs kan lopen.
Dan is het logisch dat die fietsen tegen de linkerwand, onder de hangende keukenkastjes en hangende tuinstoelen niet zo snel weg worden gehaald.

Het is nu ruim een jaar geleden dat ik stopte met werken en ik loop liever dan dat ik fiets. Een stukje van bijna vijf kilometer naar de stad wandel ik liever dan dat ik fiets.
Naar de moestuin is 13 kilometer en zo zijn er nog wel wat afstanden te noemen die ik graag met de scooter afleg.

Maar deze week bracht ik de fietsen naar de fietsenmaker  en hij  pompte de banden op. Na een nachtje logeren bleek dat een band zacht was. Daar zit nu een nieuwe binnenband in voor 15 euro.
Thuis gekomen heb ik de fietsen een flinke sop gegeven en nu staan ze weer in de schuur.

Vanaf nu heb ik de mogelijkheid om te fietsen. Ik beloof hierbij dat ik dat regelmatig zal gaan doen. Maar een fiets is sneller gejat dan een scooter, enz.


3 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar, ja dat fietsen is gezond maarre............ wel heel erg lastig, vermoeiend en minder snel dan motorisch vervoer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik loop ook liever dan dat ik fiets. Maar voor langere afstanden is een fiets wel handiger.

    Vandaag wordt het prachtig weer, dus misschien kun je meteen gaan fietsen?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Ella, klopt.
    @Vlijtig Liesje, jij ook? Bn zo blij dat ik nu wel toegang heb tot de juiste spullen dat mijn voet minder problemen oplevert.

    BeantwoordenVerwijderen