dinsdag, april 07, 2015

Eten delen met elkaar

De deeleconomie is niet meer weg te denken.  We delen van alles op Marktplaats,  GoBoat.nl, autodelen, gereedschappen. Wat delen we niet.

Sinds kort is er behalve de bekenden, zoals thuisafgehaald.nl nu ook op Facebook groepen met prakkie over die in jouw regio te vinden zijn.

Op Facebook zijn er maaltijd en voeding deelgroepen, zoals Stichting Blije Buren die in Amsterdam actief is.

Foodsharing is sinds 2014 actief bezig en kreeg hiervoor de ASN wereldprijs 2014. Wel actief maar nog niet groot genoeg. Je kunt je nog aanmelden.
Foodsharing deelt alles wat maar met eten te maken heeft. Ook kasten waar je jouw overgebleven boodschappen kunt neerzetten. De eersten zijn er al in Tilburg.

Ik vind de deeleconomie een goede uitvinding van de laatste crisis. Ik hoop dat dit in de toekomst ook zo blijft, wanneer de welvaart hopelijk iedereen gaat treffen. Ik hoop ook dat het verschil tussen arm en rijk niet zo groot blijft.




5 opmerkingen:

  1. eigenlijk is dat een uitbreiding van gewoon goede buren zijn. In ons buurtje weet ik niet beter,dan dat er gedeeld wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In A'dam is er een initiatief van Stichting Blije Buren ook op Facebook te vinden. Zij gaan langs winkels om niet-verkochte waren op te halen en verdelen die in de buurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Izerina, inderdaad, zo kan het ook.
    @Anoniem, ik ga die in het blog er bij vermelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dank je. Zou leuk zijn als dit landelijk gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het ook mooi dat mensen elkaar op deze manier vinden en helpen.

    BeantwoordenVerwijderen