dinsdag, april 21, 2015

Lokaal stroom op wekken

Sinds begin april is er een website solargreenpoint.nl in de lucht dat je helpt zoeken naar een plek waar mogelijk voldoende zonnepanelen liggen of geplaatst gaan worden, waar jij een hoeveelheid stroom mee kunt afnemen. Voorwaarde is dat de zonnepanelen bij jou in de buurt liggen, in het gebied van jouw postcode.

Hoe kom ik daar op, afgezien van een artikel in de Volkskrant van afgelopen zaterdag 18 april.

Wat lijkt me dat ideaal, mijn eigen platte dak en de schuur zijn voorzien van het maximaal haalbare, dat zijn acht zonnepanelen. Meer is niet mogelijk.

Mijn huidige energieleverancier Qurrent deed een aanbod dat ik winddtegoed kan aanschaffen voor 250 kWh en 75 euro per jaar voor maximaal 5 jaar.
Greenchoice heeft een vergelijkbaar aanbod en dan heet dat winddelen, via de windcentrale.

Daar zit hem nou net de kneep. Als mevrouw knieprigheid ten top, vind ik het zonde om me voor meerdere jaren te verbinden aan één energiemaatschappij.  Bij jaarlijks overstappen van energieleverancier, krijg je altijd al de scherpste prijs plus nog eens welkomstpremie. Dat is leuk. Dat levert op.

Wanneer je bij dezelfde maatschappij blijft zitten, zijn de tarieven voor gas en stroom een stuk duurder en je verliest de welkomstpremie.
Overstappen van energieleverancier is een kwestie van een paar muisklikken en bij de overstap je meterstanden opgeven.

Ik zou graag meedoen met centrale zonneparken of windmolens, maar ik wil wel altijd een scherp energietarief.

Ik heb nu al voldoende kWh op mijn dak, maar ik zou graag meer elektrisch willen verwarmen.

Zou jij gaan voor een jarenlang contract bij dezelfde energieleverancier?


1 opmerking: