maandag, april 20, 2015

Met dank aan de ECB

Dankzij de ECB stijgen de koersen van de aandelen. De koers van de AEX zit rond de 500 punten. Dat is nog eens makkelijk beleggen! Vrijwel altijd raak met een aandeel of een optie of een future.

Wat vervelender is, is dat de rente op spaarrekeningen zijn gekelderd. De dekkingsgraden van de pensioenfondsen zijn gezakt.  Pensioenfonds ABP heeft nu een dekkingsgraad van 102,3 en dat is nog keurig. Sommige pensioenfondsen zijn gedaald tot beneden de 100.

Voor de pensioengerechtigde ABP-ers is er goed nieuws. Ze worden niet gekort. Sterker, ze krijgen er niks bij ook.

Er zijn betere pensioenfondsen, zoals het pensioenfonds van de bouw. Die hebben een dekkingsgraad van 114,5 punten! Bofferds.

Nou ja, ik ontvang al 10% van een pensioen van ABP en dat is al veel minder dan mij ooit door ABP werd voorgespiegeld. Ik hou de cijfers goed in de gaten, want nog 2 jaar en 1 maand dan krijg ik vol pensioen van ABP. Ik ben benieuwd.



2 opmerkingen:

  1. Fijn dat het beleggen goed gaat! Ik ben er helemaal niet in thuis zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Vlijtig Liesje, ik beleg niet. Is indirecte opmerking aan allen die nu gemakkelijk winst maken.

    BeantwoordenVerwijderen