vrijdag, april 24, 2015

Tips om geld bij te verdienen

Behalve consuminderen wil je, als je schulden aflost, ook meer geld verdienen. Alle kleine beetjes helpen nietwaar?

Vaak zeg ik, terwijl ik een handeling uitvoer die geld bespaart: "Verdiend". Dit kan zijn wanneer ik  het licht uitdoe, de snelkookpan gebruik, of de rijst in een pan met daaroverheen een deken waarin het verder gaart, zonder gas,  de oven niet te lang door laat branden, Veel kleintjes maken een grote nietwaar? Een cent bespaard of verdiend is het begin van een miljoen :-).

Maar echt geld, de winst omgezet in direct geld, dat kun je doen door bijvoorbeeld
  • Mysterie shoppen
  • Artikelen schrijven, zie voor tips deze of deze
  • Gastadres worden van Vrienden op de Fiets
  • Je huis opruimen en spullen verkopen.
  • Reclames klikken, gaat langzaam, soms te langzaam, dus gebruik ik ook de zoekmachine Vinden.nl, daarmee verdien ik ook clix via Euroclix.nl.  Geld verdienen via deze site en overige sites gaat menigeen te langzaam. Maar goed, maandelijks verdien in ook punten door deze zoekmachine te gebruiken, zolang ik inlog via Euroclix. Het voordeel van deze site is, dat het de gevonden en aangeklikte link opent in een nieuwe pagina. Nadeel is dat Google beter werkt. Maar op de Ipad en mogelijk ook je smart telefoon, dat de gevonden pagina opent op een neiwue pagina. Je raakt je zoekopdracht niet kwijt en je verdient ook nog eens clix. Bij mij is dit tussen de 50 en 100 clix.
  • In de participatie economie, waarin het omtslagrecht wordt versoepeld, en dat je vast wel een keer de WW in gaat, is het goed om te weten, dat het bedrijf dat je al naast je gewone baan had, zoals inmiddels velen, dit geen invloed heeft op je WW uitkering. Wanneer je een WW uitkering hebt en je begint dan een bedrijf, dan heeft dit wel invloed oo je uitkering. Ik grap wel eens, dat straks de samenleving alleen maar bestaat uit ZZP-ers. Hoorde ik dat er inmiddels al ZZP-ende buschauffeurs zijn die ingezet worden oo de bussen van de RET!
  • Probeer een Lets winkel te vinden, of start die zelf in samenspraak met de gemeente. Dit is een echte share economie waarin je door iets te doen voor een ander Lets verdient die je, net zoals echt geld kunt inzetten voor klussen.
  • Meld je aan bij CGselecties, daar verdien je al tussen de tein en vijftig euro voor een onderzoek. Eén onderzoek per half jaar.
  • Wordt een handmodel, beschrijving bij Toeps, meerdere brueaus via Google zoek
  • Wordt een figurant. Kijk op Google zoek
  • Met een actief Facebook of Twitter account kun je verdienen. Tips (klik)

2 opmerkingen:

  1. Ik heb me aangemeld bij een marktonderzoekbureau in een grote stad in de buurt. Die hebben regelmatig onderzoeken (wel altijd bij hen), en dat levert 25-60 euro op, afhankelijk van hoe lang je bezig bent. Maar voor maximaal een dagdeel werk, vind ik dit nog wel grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Kruidigmeisje, goed zo. Het levert goed op en contant in een enveloppe, maar slechts twee keer per jaar.

    BeantwoordenVerwijderen