zondag, mei 03, 2015

Boodschappen en fun week 18

Al weer een week voorbij en afgelopen week genoten van Koningsdag. Het was maar goed dat ik alleen contant geld bij me had. Er zat negen euro in de knip en aan het einde van de dag was het op. Dat is dan het voordeel van een dag contant betalen. Je geeft nooit meer uit dan je hebt.
Van die negen euro gaf ik ook nog een euro uit aan een bak om daarin alsnog courgettes en pompoenen in op te kweken.  Dat is onderhoud en hoort tot een ander potje....

Daarmee kwam een einde aan budget van week 16.

Afgelopen dinsdagmorgen bracht ik een brief weg naar de belastingdienst en haalde om negen uur een stempeltje bij de receptie voor ontvangst. Ik had deze brief ook door de brave Hendriken van accountants kunnen laten schrijven. Met die service ben ik nu wel helemaal klaar. Ik wacht met smart op het eindresultaat, van deze duurbetaalde slakken.

De belastingdienst is dichtbij de plek waar ik vroeger werkte en daar ging ik nog even langs. Ik dronk een kop thee in een café aan de overkant van 2,25. Terwijl de herinneringen aan weleer de kop op staken met uitzicht op de kantoortoren waar ik vroeger mijn dagen sleet, terwijl ik nu in vrijheid die kop thee weg klokte. Dat geeft een heerlijk gevoel. Ik had geen los geld meer bij me en voor het eerst moest ik daar pinnen.

Je zult je afvragen, komen die boodschappen dan nooit in zicht en wat at ze dan, daar gaan we het nu over hebben.

De boodschappen waren 20,70.
De fun was totaal 6,55 inclusief die kop thee 2,25, bloemetje van 1,50,  kinderpatatje 2,30 en nog een kop thee uit de automaat van de bibliotheek 0,50. Totaal 27,25. Te verwachten kosten 10 euro voor verven haar en 6,30 voor de koffie/thee na het zwemmen. Totaal 43,55.





Lidl: Spinazie, wortelen, tomaten, appels en crème fraîche 6,12 en klaar.




De boer: zes liter karnemelk super lekker a 0,60 de liter. Nog steeds dezelfde bakken als altijd. Hergebruik emballage.






Aardbeien van de markt 2,50 en de altijd laag geprijsde bietensap van Dirk, 3,50


Toen ging ik nog even langs de Aldi, want belangrijk en ik kocht daar de groenten die in de aanbieding waren. Niet altijd even lekker, maar ook ik ben die winterkost wel eens zat.
Bleekselderij, pruimen, botersla, pindarotsjes en pecannoten. 5,17. 


Enkele gerechten. Uit de diepvries bonen, peertjes en kaas



Linzensoep en roomkaas met bieslook uit de tuin en zelfgebakken bio brood.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten