dinsdag, mei 12, 2015

Boodschappen week 19 2015

De boodschappen waren afgelopen week 37,74.

Ik gaf het uit aan karnemelk  6 liter x 0,60 per liter = 3.60

Twee flessen bietensap en een blik gepelde tomaten 5 euro
Aldi 1,34 voor een flesje sap 0,75 (aanbieding) en roomkaas 0,59 lekker met bieslook uit de achtertuin.


De Lidl was 17,62 en de duurtste, kaas en pizza's en gedroogde aardappelpuree. Ik eet zelden aardappelen, die aardappelpuree is makkelijk, ook makkelijk is pizza margharita. wilde zalm (zeggen ze bij Lidl, misschien iets voor keuringsdienst van waarde, de marktkooplui zeggen dat deze vis een zeldzaamheid)


De Turk 6,25 hazelnoten en zwarte olijven, voor tussendoor en olijven voor op de pizza's.


Albert Heijn, hiervoor krijg ik geld terug, dus die doen niet mee, met de weekboodschappen. Keek nog naar de geld terug actie voor Liga koeken, maar daarvan kreeg ik keuzestress.De geld terug koeken lagen niet in het schap. Op 13 mei stond het geld al weer op de bankrekening.
 

Dirk 1,99 Asperges, ik maakte ze met wat kaas, aardappelputeeen voor de kleur een peen.

Vanaf volgende week wordt het voordeliger. Vandaag oogstte ik dan eindelijk de eerst krop botersla en rucola van de moestuin. Het is dit jaar zo'n koud voorjaar geweest.
Het onkruid groeit ook geweldig. Helaas is de peen die ik al twee keer zaaide weer  niet opgekomen. Ik moet ze ergens anders zaaien. Teveel jaren stonden op die plek de aardbeien, vermoedelijk is de grond niet vruchtbaar genoeg. Jammer, want ik had gehoopt op twee oogsten, een keer zomerpeen en een keer winterpeen.

Ik heb vandaag het stuk dat bedoeld was voor de courgettes en pompoenen van onkruid ontdaan, gedroogde koemestkorrels er op en daarna potgrond. Het zal nu toch moeten doen.
De courgettes en pompoenen worden deze week ook geplant, op het stuk waar de aardbeien vele jaren stonden. Die plekken heb ik voorzien van gedroogde koemestkorrels en potgrond. Alleen de plekken waar de planten komen te staan.
Het is goed groeibaar weer, het onkruid tiert welig. Ik hoop nog steeds op een opbrengst, al zal die minder zijn dan vorig jaar. Jammer. Heel jammer. De groei van de tuinbonen blijft ook achter met verleden jaar. Ik hoop op die plek nog een keer pastinaak te zaaien. Maar dan moet het wel opschieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen