maandag, mei 04, 2015

Mooie stoffen boodschappentassen

Steeds vaker kom je stoffen tasjes tegen. Je hebt de goedkope van 1 euro  bij de kassa van meer winkels. Die tasjes zijn zo goedkoop en  snel kapot.

Vorige week zag ik in de kringloop Het Goed deze tassen hangen voor 3,95 per stuk. Mensen met een beperking tot de arbeidsmarkt maakten ze  van stevige rolgordijnstof en een zak voorop.  De stof is niet soepel. Handig dat er een zak op zit voor kleinere spullen.
Jammer dat de hengsels niet extra zijn doorgestikt,

Deze tasjes zijn niet via een webwinkel te koop, maar wel bij de kringloopwinkels van het Goed in:
Roden, Emmen, Hoogezand, Schiedam, Vlaardingen, Leidschendam, Boxtel, Enschede, Eindhoven, Best, Valkenswaard.

Van deze tasjes is geen webwinkel. Dat is jammer, want ik denk dat er een markt voor is.


Mijn schoonzus maakte een tijd terug deze tassen samen met mij.  Mensen spreken me hier positief over aan.  Ik heb nog meer stof liggen. Ooit maak ik er meer.



Een tas van stevige stof is best makkelijk gemaakt. Alleen de binnennaden worden dubbel gemaakt, zodat je niet tegen de zigzag naden aankijkt. Bovendien verstevigt dit de tas.
Een keer stikken met de goede kant aan elkaar. Omdraaien en aan de averechtse kant iets verder doorstikken. Zo heb je aan de binnenzijde  geen rare naden.
De handvatten aan de averechtse kant stukken, omwerken met iets en vervolgens twee keer doorstikken.
Vervolgens doorstikken aan de bovenkant van de tas.

Gebruik voor alles stevige stof, zoals gordijn- of meubelstoffen. De grootte van de tassen die bepaal je zelf.

5 opmerkingen:

  1. Een jaar of 15 geleden, precies weet ik het niet meer, heeft onze gemeente elk huishouden een stoffen tas cadeau gegeven in de hoop dat iedereen deze tas ging gebruiken i.p.v. plastieke tassen. Ik moet bekennen dat ik nog steeds deze tas gebruik. Voor de wekelijkse muziekavond maar ook voor een kleine boodschap pak ik de tas. Groot staat erop 'milieu vriendelijk winkelen in Roerdalen'. Ik vond dit toentertijd een superactie en ben er nog steeds blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij het Goed in Enschede zijn ze ook te koop. Ze voelen heerlijk stevig aan. Ik heb ze bewonderd maar niet gekocht, want ik gebruik al stoffen tassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie tassen zeg! En bedankt voor de tip hoe je ze goed stevig zelf naait.

    Vooralsnog doen wij de wekelijkse boodschappen in dozen, maar wie weet is die mogelijkheid straks ook weg en moeten we toch echt aan een tas (geen straf als ik die mooie tassen zo eens zie)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor mij moet een tas lange hengsels hebben zodat ik hem over mijn schouder kan dragen. Anders vind ik het niet praktisch. Als deze tasjes langere hengsels hadden zou ik ze erg leuk vinden.

    BeantwoordenVerwijderen