zondag, mei 10, 2015

Tienjarig jubileum van dit blog!

Tien jaar terug begon ik dit blog op 10 mei 2005 zonder ooit geblogd te hebben en veel medebloggers had ik niet.  Die paar medebloggers die ik had zijn al lang geleden gestopt.
Eerst begon ik op weblog of hoe dat toen heette. Na een jaar of zo stapte ik over naar dit blog. De eerste blogjes van web-log zette ik over naar dit blog. Er volgden wat  verschillende of vernieuwende wijzigen van blogspot, maar dat betrof meer technische zaken.
Voordat ik begon met bloggen was ik al actief op de prikpagina van consuminderen.pagina.nl

Ik heb besloten om te blijven bloggen tot mei 2017. Dan stopt dit blog definitief.  Dit besluit hangt samen met het einde van de WW-periode. Dan ben ik echt vrij van het werkzame leven...

Ik schreef meer dan 2465 blogjes. Momenteel heb ik een gemiddelde van 1500 pageviews per dag,
Tijdens de laatste mei vakantie toen het bezoekersaantal inzakte, dacht ik aan stoppen. Mijn stopblogje stond al klaar. Maar plots steeg het aantal bezoekers weer tot 1900 pageviews.

De meest populaire blogs zijn deze:  Kosten voor een moestuin met 9000 pageviews, met dank aan geen-stijl.nl. Handleiding snelkookpan met 11.000 pageviews. De vergelijking van prijzen van toiletpapier uit 2012 met 9118 pageviews.

Bloggen heeft me veel gebracht. Eerst had ik echt weinig geld. Ieder kwartje draaide ik om. Zodra ik meer geld verdiende begon ik met het aflossen van de hypotheek. Bloggen gaf me een steun in de rug bij het aflossen en nog eens aflossen en had ik al aflossen genoemd? Aflossen dus. Braaf oppassen, ook al hing het me soms de keel uit.

Wat waren de vervelende dingen van bloggen? Een keer heb ik een blog moeten weghalen, doordat mensen zich niet konden voorstellen, dat wat ik schreef echt zo gebeurd was. Ik werd overvallen door negatieve reacties.
Reageren mag altijd, positief of negatief. Ik heb een hekel aan een reacties waaruit blijkt dat het blogje niet goed gelezen is, of dat het niet geloofd wordt.

Heel langzaam veranderde mijn schrijfstijl, van kort door de bocht,  tot soms wel een inleiding,  sinds kort zijn het meer columns geworden.


13 opmerkingen:

  1. Proficiat met je 10 jarig jubileum!
    Ik zat voordat ik met bloggen begon ook op de prikpagina van consuminderen. Best leuk indertijd, maar bloggen vind ik leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat!
    Waarom een einddatum voor je blog, denk je dat je na je werkzame leven niks interessants meer te vertellen hebt? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Loesje, ik wil lekker lang op vakantie en niet meer vaak schrijven. Zeg nooit, nooit, maar ik wil dan echt stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd, ik lees je blog altijd met plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd met je jubileum!!

    Teunie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd. 10 jaar is al een hele tijd. En wie weet ga je over 2 jaar vertellen over je reizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd. Jij bent een van de eerste blogs die ik begon met volgen toen ik op internet begon te lezen over consuminderen. Ik wens je veel succes met de laatste loodjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lange tijd. Ken je denk ik al vanaf het begin en zelfs ontmoet toen ik bij de boekpresentatie van die man uit Utrecht was - Schuldige(toch??) Maarten Steendam - die in korte tijd van zijn schuld afwilde en daar over blogde.

    Schrijven is iets wat je doet omdat je het plezier geeft, geen verplichting. Gewoon lekker doen wat bij JOU past.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Nietzomaarzoo, zeker is het leuk om te doen. Maar ik voel me af en toe een Heintje Davids. Die kon ook niet stoppen.
    Ik herinner je toen van die bijeenkomst in het cafe te Utrecht. Iets met een motor? :-)) Was gezellig toen. zou vaker moeten.

    BeantwoordenVerwijderen