donderdag, mei 21, 2015

Vakantiegeld is bijna 1500 euro

Het UWV betaalde mijn vakantiegeld uit en het was toch bijna 1500 euro.  Leuk, leuk, leuk.

Eigenlijk had ik hier de helft van willen besteden voor een boot, maar bij nader inzien doe ik dat niet.

Volgende maand ga ik een halve week naar Thermae20000 kost 355 euro en is al betaald.
Sail Amsterdam kan mij kamperend op een natuurcamping tegemoet zien. Tenzij het weer zo blijft als nu, maar ik hoop er het beste van. Die campingplaats kost 100 euro en heb ik al betaald.
In december ga ik naar de zon. Gewoon omdat me dat goed bevalt de zon midden in de winter. Het bevalt me ook in de zomer, maar dan ga ik niet ver reizen.
Een reisje naar de zon in de winter, met kerst, oud en nieuw en nog een week in januari kost hooguit 700 euro aan reis - en verblijfkosten. Totaal nog geen 1300 euro.

De kosten voor zakgeld heb ik hier niet bij berekend. Ook ik kan geen euro blijven stretchen.

Vandaag sprak ik iemand uit Moldavië en hij vond het weer hier vreselijk.  Hij had het niet verwacht dat in NL in mei het weer zo slecht zou zijn. Tja, het is niet anders.
De prijzen voor aardappelen en het meel zullen stijgen, dat is zeker.

7 opmerkingen:

  1. Oh heerlijk 1500,-! Dat is best heel veel zeg! Geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan altijd zo verbaasd zijn als mensen het nu slecht weer vinden. Ook in mei heb ik alle dagen buiten kunnen zitten. Ik zit ook vaak buiten als de zon niet heel uitbundig schijnt, met een dekentje binnen handbereik. Voor mijn gevoel is in maart de zomer al begonnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Minofmeer, vorig jaar mocht ik voort het eerst buiten spelen, nadat ik op 7 februari de vlag buiten hing. Het was een fantastische zomer. Ik reed door de bollenvelden met 24 graden en nam me voor dit jaar daar te scooteren. Vorig jaar een geweldige moestuin opbrengst Dit jasr waardeloos.
    Ook ik zat in maart buiten. Het is te koud dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is vandaag heerlijk weer! Ik ben al heel veel buiten geweest! Mijn vakantiegeld was bijna 1200 euro. Dat geld gaat naar de belastingdienst en het verplichte eigen risico van de zorg, dan is dat ook weer geregeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een prima voorjaar geweest, ben het eens met min of meer, begrijp er niets van als ik mensen om me heen hoor klagen over het weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ConsuminderMania, wat ik niet begrijp is, dat jullie niet gemerkt hebben dat:
    1 temperaturen beneden normaal
    2 heel vaak Noorden of Noord Oosten wind.het woei harder dan normaal. Windhozen.
    3 De moestuin oogst is minder en later dan in voorgaande jaren. Graadmeter de aardbeien. Deze zijn de laatste jaren rijp in mei, dit jaar pas half juni.
    4 Vorig jaar had ik eind april begin mei al last van loslopende honden, Dit jaar was dat minder,

    Misschien woon je in het oosten of zuiden van Nederland. Daar heb je minder last van de wind.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja klopt inderdaad, we wonen in zuidoost Brabant. Dat zal hè zijn dan waarschijnlijk!

    BeantwoordenVerwijderen