dinsdag, juni 30, 2015

Boekbespreking; 'Geld is mijn vriend' van Phil Laut

€4,95
Phil Laut in het boek 'Geld is mijn vriend' beschrijft het als volgt. Je moet van geld houden. Een gedachtengang dat geld vies is en dat er alleen verkeerde dingen mee gedaan worden, klopt niet.

Eerst moet je je gedachten over dat geld iets is wat een noodzakelijk kwaad is kwijt zijn. Je moet een welvaartsbewustzijn ontwikkelen.
Oude negatieve denkwijzen, uit je opvoeding. Je persoonlijke mislukkingen erkennen en daarvoor in de plaats andere denkbeelden ontwikkelen. Dit boek helpt je daarbij.
Gedachten als, ik ben een dubbeltje en ik word nooit een kwartje, zijn dooddoeners. 

Vervolgens ga je denken over geld en nog eens geld  Je moet je persoonlijke mislukkingen met geld onderkennen en weten waarom je problemen hebt met geld. Zelfverzekerd moet je zijn om geld te verdienen
Aller eerst moet je weten wat je talenten zijn. Wat kan je goed en wat vind je leuk om te doen? Opschrijven die talenten.

Dan ga je nadenken over geld verdienen.  Geld verdienen hoeft geen vervelende bezigheid te zijn, Je moet niet denken dat het hard werken en ploeteren is.  Het bewust zijn van je beste eigenschappen helpt je.
Vervolgens besteed je langere tijd aan dit denken. Zitten, slapen, lopen, afwassend, denk je maar aan één ding, geld verdienen. Dan komen de ideeën en als die komen, schrijf je die op.
Uit die tien tot twintig ideeën pik je de meest haalbare. Niet meer dan drie.

Deze drie overgebleven ideeën uitwerken, hoe doe je dat en hoe kom je er. Vervolgens ga je aan de slag. Misschien met knikkende knieën. Nu moet je uit je comfortzone. Dit is best lastig. Je moet niet bang zijn wat mensen van je denken. Dat heb ik ook geweten. Op koninginnedag, jaren terug, verkocht ik in een kraam (lid van de oranjevereniging) mijn spullen uit mijn werkkamer. Mensen die mij kenden vroegen mij voor wel goed doel ik dat deed. Want ik deed veel vrijwilligerswerk. Ook verkocht ik spullen in gemeenschapshuizen, alles om die kamer en mijn huis leeg te maken. Ik leerde onderhandelen over prijzen. Daarom is het verkopen door kinderen op koningsdag zo goed. Je leert spelenderwijs onderhandelen.

Zo vertelt Phil Laut, dat verkopen in het begin lastig is, maar hoe vaker je verkoopt, hoe gemakkelijker het wordt. Je eerste verkoop is het lastigst. Phil Laut geeft aan dat het beste is om tijdens een verkoopgesprek, geld bij je te steken. Je bent dan rustiger en kalmer aan het verkopen. Welvaartsbewustzijn is je angst voor armoede overwinnen.

Het boek kun je niet laten liggen om de prijs.


3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke titel! Ik heb ook de neiging om geld te zien als een noodzakelijk kwaad. Ik ga dit boek zeker reserveren in de bieb!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Vlijtig Liesje, ik kon hem niet reserveren in de bibliotheek. Mischien nog wel in jouw buurt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig titel hoor. Ik ga ook een kijkje nemen in de bieb om hem eens te gaan lezen! Super gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen