dinsdag, juni 16, 2015

De eerste vakantie

Lekker weg naar Limburg

De eerste vakantie dit jaar is naar Thermae2000. Als nieuwsbrieflezer ontvang ik tijdig  voorstellen met enorme kortingen. De meeste vallen in de zomermaanden. Deze week maak ik gebruik van de kortingen. Vier (drie nachten) voor 1 persoon een heerlijke kamer met terras en uitzicht op het groen van de Cauberg,  fantastisch ontbijt, gebruik van badmantels, handdoeken.
Er is altijd verschil in prijs. Met zijn tweeen betaal je 130 euro per nacht en in je uppie ruim 100 euro.

Ik trakteer mezelf op maaltijden in het restaurant Puur, waar er geen twijfel is over de herkomst van ingredienten. De kok kookt magnifique. Het eten op het terras is tongstrelend en ik geniet volledig van iedere hap die ik naar binnen werk. Het mag van mezelf dit genieten. Ter vermaak voeren er twee luchtballonnen langs

Mensen die reuma hebben en bij CZ een zorgpolis extra hebben van ruim 200 euro per maand, krijgen via de reumatoloog wel drie weken Thermae2000 half pension, parkeerkosten en drie behandelingen per dag in dit kuuroord.  Reuma is niet leuk, maar drie weken Kuuroord is prima.

Ik heb nu gekozen om de auto niet te parkeren. Ik kocht twee treinkaartjes via een kortingssite van de Hema voor 35 euro. Extra kosten voor de bus naar het station, alsook vanaf het staion.
De tijden, bus, trein, perronnummers, tijden ik had het allemaal uitgeschreven. Ik ging dit redden.
Drie keer checkte ik de bus naar het station. Op zondag vertrok de borrelbus om half acht bij mij in de buurt naar station Rotterdam CS. Tien minuten te vroeg bij de bushalte en tien minuten langer gewacht. Geen bus. GEEN BUS! De bus is niet gekomen en terug wandelend naar huis zag ik hem ook niet.

Met de auto en in de buurt van Thermae2000 begreep ik dat ik op de route van de laatste bus zat. Daar in de buurt geparkeerd en het laatste stukje met de laatste bus waar ik alsnog om tien over elf aankwam.
Natuurlijk vergeten uit te checken, maar he, de parkeerkosten bespaard.

Blijven twee uitjes over met de treinkaartjes,


4 opmerkingen:

  1. Ik zou toch bij de busmaatschappij een klacht indienen, en de 2 treinkaartjes bij hen declareren. Want je kon niet met de trein door hun fout, en verder reis je normaal neit met de trein.
    Als het neit lukt, tant pis. Dan heb je nog de kans dat er iemand aan het denken wordt gezet. Want dit is een gevalletje"mos nie maggen".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Kruidig Meisje, goede tip. Alleen is dit de RETt en ik heb nog nooit goede ervaringen gehad met de RET. Bijvoorbeeld afgelopen winter, zou ik de in de dienstregeling staande en ook nog op het bordje bij de halte speciale gratiss shuttle nemen naar vliegveld Rotterdam Den Haag voorheen Zestienhoven. Paar dagen daarvoor bleek die opgeheven te zijn. Ik had mijn ov chipkaart niet meegenomen, want gratis vervoer. Er was een bus, namelijk nummer 35, maar ik besloot te wachten op de gratis shuttle bus.
    Uiteindelijk toch bus 35 genomen en gelukkig mocht ik gartis meereijden, contant betalen js afgeschaft en op de terugweg werd ik opgehaald door familie

    Geen woord van excuus van de RET.

    In dit geval heeft de RET onderzoek gedaan. De uitslag was, dat de bus had gereden.
    Van deze onderzoeken komt de stoom uit mijn oren, je kunt bij de RET op je kop gaan staan, maar ze zullen nooit over de brug komen.

    Hoe soepel gaat dat met Veolia in Limburg. Contant betalen in de bus en ook de ov chipkaart, het is in Limburg minder hectisch dan in Rotterdam. Relaxt en soepel allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je vergeten bent uit te checken, kun je dit online aanvragen en geld terug vragen.

    Op ov-chipkaart.nl gevonden:
    Niet uitgecheckt

    Heeft u niet uitgecheckt? Bijvoorbeeld omdat het poortje het niet deed of u het
    vergeten bent? Dan heeft u te veel betaald. U kunt te veel betaald saldo terug
    vragen.

    Heb ik ook al eens gedaan en werk keurig afgehandeld.

    Greetz,
    Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Jacqueline, dank je. Ik heb de site gevonden. De twee keer vier euro staan klaar. Maar het lukt me niet om op verder te drukken. Het gedeelte van plaats naar plaats wordt njet geaccepteerd of wat dan ook. Suggesties?

    BeantwoordenVerwijderen