woensdag, juni 24, 2015

Lekker veel gedaan

Nee natuurlijk heb ik het niet druk, in de vorm van bijna overspannen je werk doen. Niks van dat al.

Maar vanmorgen las ik de kranten, begon in boeken, allemaal lui op de ligbank in de tuin.
Wasje laten drogen in de achtertuin.

De onderhoudsman kwam onverwachts langs. Nou zo onverwacht was dat niet. Bijne twee weken terug vroeg ik hem of hij tijd had. Hij had het druk. Vroeger woonde hij dicht bij me, maar de huren werden te duur >900 euro, dus verhuisde hij met gezin naar een goedkopere plek en dat is slim voor hem, jammer voor mij.
Het verlaagde BTW tarief voor onderhoud loopt op 1 juli af en hij heeft het erg druk. 
Hij verrichte wat klusjes, nieuwe buitenkraan, extra knip op de tuindeur, nieuwe bril op het toilet boven. Nieuwe echt rvs schroeven in een rvs draadzeepbak in de doche boven. 
Hij had er nu extra op gelet dat het rvs schroeven waren. Een paar jaar terug bevestigde hij het toen nieuwe bakje in mijn toen nieuwe walk-in shower, met twee schroeven. De ene schroef oogde nieuw en de andere schroef was verroest. Vreemd toch. 

Ik vroeg om nieuwe deurkrukken op de deuren, maar eigenlijk konden de oude nog best.
Op de benedenverdieping zijn de deuren niet meer 100% goed.  Er is al eens geverfd en die verf is verkleurd. Lelijk. Hij deed me een offerte voor deuren in de kleur gebroken wit (Ral 9225) deur plus arbeid voor 150 euro per stuk. 
Na hem nog eens gevraagd te hebben naar het reinigen en opnieuw impregneren van mijn huis over vijf jaar zei hij 500 euro exclusief btw. Mijn huis is wit en ik wil het graag wit en niet grauw houden.
Over vijf jaar moet dan ook het cement nagekeken worden.

Door al het geklus in en om het huis, vooral de achtertuin en de omgeving, bevalt het huis me goed.
Met de buren kan ik prima opschieten. Ik zou niet meer naar een vrijstaand huis met een lap grond willen verhuizen......
Vooral dat de hypotheek is afgelost bevalt me prima. Nooit meer een hypotheek of schulden.

Vanmiddag wandelend naar de stad, de kapper en de bieb en terug naar huis. Kwam nog wat bekenden tegen, altijd gezellig een babbeltje. Nee vervelen doe ik me niet,

Hoe zit het met jou en het onderhoud? Ben jij een goede klusser?  Reserveer je voor onderhoud, zoals het Nibud graag ziet? 

Update: ik ga voor kwaliteit. Geen goedkope tussendeuren. Ik ga dat op mijn gemak uitzoeken.

4 opmerkingen:

  1. De laatste jaren is er aan ons huis ook veel gedaan.
    Buitenom geverfd, nieuw dak op garage en nieuwe voegen. wel belangrijk het onderhouden.
    Sinds lange tijd ook "lekker veel gedaan" aan het huishouden, geeft een goed gevoel.
    Groet Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Ipie, dat is prettig. Klust tie thuis ook? De vrouw van mijn zzp-ende klusser klaagt wel, dat hij thuis minder doet.
    Hij zegt tegen mij dat ik thuis de administratie vast niet zo goed ode als destijds op mijn werk. Haha.

    @Marion. Dat is nogal wat achterstallig onderhoud. Duur geweest. Die nieuwe voegen en nieuw dak ioleren lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben een redelijk goede klusser, maar heb er niet altijd zin in. Ik reserveer normaal gesproken wel voor onderhoud, nu staat dat op een wat lager pitje.

    BeantwoordenVerwijderen