vrijdag, juni 19, 2015

Een stukje huisvlijt

Terwijl ik van hot naar her vlieg op de scooter spied ik naar vlierbloesems. Wat is die boom groot denk ik dan en vervolgens:  o verhip schaar vergeten. Volgende keer maar. Maar ook, dat ik die plek moet onthouden voor wanneer de bloesem over is gegaan in bessen.

Waar ik vroeger geen enkele vlier ontwaarde zie ik ze overal. Vol verbazing zie ik dan de bloesems overal zitten. Niet geplukt vlierbloesems. Gewoon zo langs de kant van de weg.
Sinds ik in Valkenburg was, zag ik grote struiken aan de rand van mijn vakantieverblijf. Dat in Limburg de vlier uitbundig bloeit werd mij al duidelijk door het blog van Annemiek van Deursen.

Pas sinds vorig jaar ben ik de vlierbloesem gaan plukken en dit jaar maakte ik er sap van. Iets gezoet met suiker! Geweckt in lege flessen bietensap. Met citroen en citroenzuur van de apotheek. Recept? (klik)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten